Filmpje over Lance Armstrong gezien ?

Zaterdag 2 juli docu over Lance Armstrong gezien op Discovery ? Foto's uit zijn leven hadden ze opgeleukt door de het onderwerp (bijv de wielrenner) eruit te snijden dat dan weer boven op de foto te leggen. Als je in een kijkdoos kijkt, dan zie je ook duidelijk sommige poppetjes voor de ander staan.

Ik kan wel verzinnen hoe ze dat doen (in photoshop uitsnijden, importeren in After Effects, poppetje over de Z-as wat naar voren halen en dan een lichte camera-beweging van links naar rechts o.i.d om er een 3d-effect aan te geven).
Zit ik nog met 1 vraag. Als je iets uit de achtergrond snijdt dan hou je een gat over. En die zag ik dus niet. De achtergrond liep door. Rara.

groeten,

Frans

Maar als je een beetje handig bent in Photoshop kun je die gaten wel deels dichten, bijvoorbeeld met de Stamp Tool. Je kunt dan in ieder geval zorgen dat je je uitgeknipte beeld een beetje kunt bewegen. Daarnaast kun je de achtergrond ook nog wat vervagen, zodat het iets minder opvalt.

Hebben jullie er een foto/filmpje van. Ik begrijp niet wat je bedoeld met je uitleg, lijkt me wel mooi :? Floriaan

Dat is lastig uitleggen. Wat je vroeger wel met Viewmaster had of zo'n kaart met zo'n dikke laag plastic. Als je daar schuin op keek zag je ook duidelijk een onderwerp VOOR een achtergrond staan. Dat geeft een heel grappig 3d-effect. Zeker als met AE een soort camera-pan erlangs laat gaan.

Ik heb er helaas geen filmpje of voorbeeld van.

Frans

Ik denk dat ik het snap en denk ook idd dat je het moet doen zoals iJet het uitlegt. Ik heb het ook gezien op DC en het zag er idd sweet uit.