filmpje versturen naar me broer!

Ik heb een selfcontaining quicktime van ongeveer 2.5 Gb, +- 10min. en die wil ik naar mijn broertje mailen of msnen ofzo. Hij heeft windows XP. Wat is de beste manier om het om te zetten en naar welk formaat zodat het klein genoeg is om te versturen en zodat hij het kan openen?

Als je een breedband verbinding hebt, kun je overwegen om een webserver of FTP vrbinding op te zetten. Apple heeft zelf al een Apache webserver ingebouwd. Maar 2.5 GB zal altijd een tijd duren!

Ik zou lekker een DVD-RW in een enveloppe doen en op de post gooien.. Duurt nog net zo lang ook..

Kan ik hetniet coderen, compressen, verkleinen? De kwaliteit mag immers een pak minder zijn, als ik maar even wat kan versturen...?

Onmogelijk via Internet! Met een gewone breedband connectie haal je iets van 10kb/sec voor bestanden te versturen (ja in Nederland misschien wat meer). 2.5GB is echt niet te doen :P

Ofwel via POST op een DVD-R ofwel eerst COMPRIMEREN tot enkele MB’s en dan verzenden via MSN Messenger. Dat is vaak het gemakkelijkste.

zonder quicktime pro word het lastig. je moet het omzetten, daar heb je quicktime voor nodig, op xp quicktime installeren. dan werkt het ook. maar het beste ben ik met larridon eens gewoon branden en op sturen

Wat denk je van de geweldige film-tool iMovie? Zit std op je Macje. Importeren en weer exporteren via iMovie menu Archief>Deel...>QuickTime>Comprimeer film voor: Geavanceerde instellingen; klik nu op deel, en dan opent zich een keuzemenu met o.a.(!): film naar QT, AVI, DivX AVI , DV-stream, BMP, MPEG-4; met ook nog verschillende opties van betreffende instellingen; of kies eerder in dit proces QT voor email/web.

Dit in iMovie 4.0.1, dus in 5 zal er nog wel meer kunnen, maar mogelijkheden zat voor jou Niels1984 om het gevraagde voor elkaar te krijgen! 8)

p2p appje wellicht? 's Nachts even de compu's aan laten staan.

[quote:9a2701afe1="larridon"]Onmogelijk via Internet! Met een gewone breedband connectie haal je iets van 10kb/sec voor bestanden te versturen (ja in Nederland misschien wat meer). 2.5GB is echt niet te doen :P[/quote:9a2701afe1]

Weet niet wat voor ‘breedband’ jij hebt maar met FTP moet je toch wel 200 a 300kb/s kunnen halen.

Dat is de downloadsnelheid. Met Chello haal ik effectief ook maar 32 echte KB's per seconde upload.

Maar idd.: Met iMovie kun je keurige Quicktimefilmpjes maken die geschikt zijn voor vertoning via het internet. Dat is vast WEL via een webserver of FTP snel over te sturen :mrgreen:

Niels, het is ook nog wel aardig als je verteld wat je nu heb gedaan... Heb je bv nog mijn oplossing geprobeerd? :roll:

ok, maar bij als je met uploaden niet boven de 10kb/s uit komt kan je wat mij betreft nogsteeds niet over 'breedband' hebben. Dan kan je beter ISDN nemen.

[quote:35574e250c="Brasco"]...kan je wat mij betreft nogsteeds niet over 'breedband' hebben. Dan kan je beter ISDN nemen.[/quote:35574e250c]

Er is ook niemand, behalve Chello zelf, die hun tam-tam-postduif aansluiting “breedband” durft te noemen…