filmpjes kijken op oude ipods

Ik weet niet of hier al een draadje aan zit (ik heb gezocht maar kon niets vinden)

Ik heb gehoord dat je ook op oudere ipods filmpjes kan kijken, aleen weet ik niet of dat wel zo goed werkt… als er iemand hier zo’n programma ervoor weet, wil ik het graag horen

p.s: linux werkt niet op MIJN ipod (origional 3)

[img:35f91c6164]http://img154.imageshack.us/img154/6834/ipod3g8yq.jpg[/img:35f91c6164]

Dat gaat inderdaad niet werken ;) Er zijn "truukjes" voor, maar dat houdt meer in dat je een film omzet naar een bewegend gifje geloof ik.

Veel meer “hacks” dan dat zijn er niet. Misschien dat je
wel iets meer kan met Linux, maar ook dat betwijfel ik :slight_smile:

Mvg,
Joram

[quote:3b4bc576ea="mac osx rules!"]p.s: linux werkt niet op MIJN ipod (origional 3) [/quote:3b4bc576ea]

Psst: linux werkt wel op jouw 3rde generatie :stuck_out_tongue: kijk maar op de pagina van ipodlinux:

[quote:3b4bc576ea=“iPodlinux site”]iPodLinux is currently safe to install on 1st, 2nd, and 3rd generation iPods.[/quote:3b4bc576ea]
Het werkt zelfs op mijn iPod mini 2de generatie, en die is nog niet eens officieel ondersteunt :stuck_out_tongue:

[quote:485d4779e0="joram"]Er zijn "truukjes" voor, maar dat houdt meer in dat je een film omzet naar een bewegend gifje geloof ik.[/quote:485d4779e0] werkt niet op mijn nano...

[quote:d17cb0b3e2="DJ"][quote:d17cb0b3e2="joram"]Er zijn "truukjes" voor, maar dat houdt meer in dat je een film omzet naar een bewegend gifje geloof ik.[/quote:d17cb0b3e2] werkt niet op mijn nano...[/quote:d17cb0b3e2]

Daar is ook al linux voor als je wat zoekt :innocent: :smiley:

Ja dat kan alleen met iPodLinux.

Ik wacht overigens nog steeds op iPodLinux voor 5G, om geluid op te kunnen nemen zonder een of ander raar Griffin of Belkin apparaatje te hoeven gebruiken.

maar met linux op ipod valt het me aleen op dat er op mijn ipod meer folders staan (op de computer) maar welke folder van mijn ipod heb ik nodig om filmpjes te kijken? (heen te slepen en op mijn ipod te kijken)

Ik raad het gebruik van ipod linux af. Zeer slechte ervaring mee. (lees: iPod bijna onherstelbaar beschadigd)

[quote:0f04a2e8f5="Meccs"]Ik raad het gebruik van ipod linux af. Zeer slechte ervaring mee. (lees: iPod bijna onherstelbaar beschadigd)[/quote:0f04a2e8f5] hoe kan dat?

[quote:83b66554f3]k raad het gebruik van ipod linux af. Zeer slechte ervaring mee. (lees: iPod bijna onherstelbaar beschadigd)[/quote:83b66554f3]

ervaring mee… :evil:
maar ik kreeg gewoon een nieuwe ipod nano :innocent:

ik had het ook, mijn beeld viel een soort van weg en de computer zag hem ook niet meer (lag niet aan het contrast) maar ik heb het hersteld :evil:

[quote:75baffde47="mac osx rules!"]ik had het ook, mijn beeld viel een soort van weg en de computer zag hem ook niet meer (lag niet aan het contrast) maar ik heb het hersteld :evil:[/quote:75baffde47] hoe?

Oke dus, je hebt het geinstalleerd? Herstart je iPod (ik weet niet wat de toetsencombinatie is voor de 3rde gen) en houd dan rewind in totdat je een pinguin ziet die een ipod vasthoud.

Nou... het lukt teminste op mijn ipod: (3 G)

1. Hou de ‘‘menu’’ en de ‘‘play/pauze’’ knop ingedrukt (de ipod herstart zichzelf)

2. Als de ipod opstart hou je je 2 andere knoppen ( l<< en de >>l ) (ik weet niet hoe die knoppen heten) ingedrukt als je de apple logo ziet.

3)hij start op op apple en hij doet het weer!

(ik hoop dat jullie er wat van begrepen) succes!

Heb je wel geluk gehad...

Vreemd trouwens dat het zo risicovol is om er Linux op te installeren. Ik dacht dat Linux zo’n stabiel systeem was, maar het is raar dat ze het voor de iPod nog niet zo goed voor elkaar hebben.

ik heb een paar bladen van ''ipod fan'' gekocht maar er staan 2 hele bladzijde's op over linux op je ipod maar er staat ook dat het door een linux fan is gemaakt (en bedacht) het is dus niet door linux zelf gemaakt... :?

maar zoals ik het al zij ik raad het af TENZIJ je er verstand van hebt, en de tijd om de hulp afdeling van de site te lezen. en natuurlijk goed engels kent maar dat zal wel het geval zijn :smiley:

ps: je moet natuurlijk niet denken dat het woord ‘‘verstand’’ laag is gegrepen omdat ik 13 ben… ik heb bewijs dat ik 13 ben (let maar op mijn spelfouten :sealed: )

[quote:a61205a780="mac osx rules!"]ik heb een paar bladen van ''ipod fan'' gekocht maar er staan 2 hele bladzijde's op over linux op je ipod maar er staat ook dat het door een linux fan is gemaakt (en bedacht) het is dus niet door linux zelf gemaakt... :?

maar zoals ik het al zij ik raad het af TENZIJ je er verstand van hebt, en de tijd om de hulp afdeling van de site te lezen. en natuurlijk goed engels kent maar dat zal wel het geval zijn :smiley:

ps: je moet natuurlijk niet denken dat het woord ‘‘verstand’’ laag is gegrepen omdat ik 13 ben… ik heb bewijs dat ik 13 ben (let maar op mijn spelfouten :sealed: )[/quote:a61205a780]

Je moet gewoon de grafische installer downloaden, de readme lezen en misschien een beetje op de site lezen. Volgens mij moet je daar toch niet zoveel verstand dan van hebben…
Alleen als je het echt begint te gebruiken(programmas downloaden (compilen enzo)) dan misschien wel maar anders als je gewoon de features wilt gebruiken die in PZ inzitten moet je er niet zoveel van afweten, alleen hoe je je ipod moet herstarten, en hoe je de rewind toets moet inhouden :stuck_out_tongue:

Klopt ... Ik had alleen even geen idee hoe ik het moest uitleggen :o

maar alleen op de site lezen is voldoende hoor... de read-me is gewoon het zelfde ... komt op het zelfde neer

[quote:58ed1711b7="Beethoven"]Heb je wel geluk gehad...

Vreemd trouwens dat het zo risicovol is om er Linux op te installeren. Ik dacht dat Linux zo’n stabiel systeem was, maar het is raar dat ze het voor de iPod nog niet zo goed voor elkaar hebben.[/quote:58ed1711b7]

Linux is uiterst stabiel, maar Linux op je iPod is erg ingrijpend, je overschrijft gewoonweg de Apple firmware! Dat zijn geen ongevaarlijke dingen. Opletten geblazen!

Als je Linux op je pc zet (over)schrijf je enkel je harde schijf, niet je PC-firmware (BIOS). Bij de iPod is dat dus wel het geval.