Filmpjes op website

Kun je op een Mac in je browser, Safari, ook filmpjes van websites bekijken. Daarmee bedoel ik .avi en .wmv files die in een pagina zijn geplaatst. Bijvoorbeeld RTL Travel, www.AZ.tv of uitzendinggemist.nl

Ik heb namelijk het idee dat dit niet automatisch gaat bij een nieuwe mac.

Je moet inderdaad wel eerst de benodigde spelers installeren, zoals RealPlayer en de Windows Media Player...

En dat is voldoende? Ik las in enkele topics van dit forum dat er problemen waren met o.a. Uitzendinggemist.nl Zijn deze opgelost en werkt het nu naar behoren? Daarbij meen ik dat sommige . wmv files een nieuwe Windows Media Player-versie vereist, welke niet meer voor de Mac wordt gemaakt. Ook Flip4Mac biedt hier geen uitkomst. Of spelen deze problemen niet meer?

Flip4Mac wordt ook gewoon geupdate van tijd tot tijd hoor... Dus als er een nieuwe codering komt, zal die vanzelf ook door Flip4Mac ondersteund worden.

Verder is het ook zo dat het soms gewoon een kwestie van de juiste instellingen is, en dat je voor een deel afhankelijk bent van de makers van de website. Sommige websites zijn bewust zo gemaakt dat het enkel werkt op Windows, daar valt weinig aan te doen behalve klagen en wachten… terwijl de filmpjes zelf vaak prima spelen op de Mac, maar de webmaster vind het dan gewoon te veel werk om rekening te houden met andere OS-en.

Ik kan uitzendinggemist ook bekijken met RealPlayer. Verder heb ik helemaal geen problemen met filmpjes in websites.