Filmpjes van digitale camera importeren

Met welk pogramma kan ik filmpjes van digitale camera importeren. Als ik mijn camera aan de computer aan sluit dan opent ie automatisch iPhoto. Dat werkt prima, alleen lukt het me niet om daarmee naast foto's ook filmpjes te importeren.

Hoe kan ik dat wel doen?

Imac G4, os 10.2.8

gewoon de avi/mpeg of anders naar je bureaublad slepen en quicktime openen ? :(

ik doe dat altijd met Image Capture, dat is een stukje software wat gewoon in je applicatie map staat... werkt prima!

Image Capture is the way to go, die plaatst foto's/film/geluid netjes in de betreffende folders op je HD en je kan ook kiezen welke je wel en niet wil importeren.

Daarnaast zou ik Apple een feedback sturen dat iPhoto ook ff de filmpjes in moet lezen. (staat onder het iPhoto menu)

Bij de voorkeuren van Image Capture kan je ook opgevevn of juist Image Capture of iPhoto automatisch moet openen bij het aansluiten van je camera

Ik doe dat met Fotolader. Is dat hetzelfde als image capture maar dan Nederlands? Werkt prima. Ook lukt het prima met de software die ik bij m'n Canon A70 gekregen heb. iPhoto kan je weer afsluiten, namelijk... ;)

[size=9:47f66e994a]edit=typo en kleine uitbreiding[/size:47f66e994a]

[quote="japser909"]gewoon de avi/mpeg of anders naar je bureaublad slepen en quicktime openen ? :([/quote

dat werkt bij de meeste (alle?) camera’s niet omdat de geheugenkaart niet als harddisk op de desktop verschijnt. dus een cardreader nodig

[quote="awi"][quote:3d20e71265="japser909"]gewoon de avi/mpeg of anders naar je bureaublad slepen en quicktime openen ? :([/quote

dat werkt bij de meeste (alle?) camera’s niet omdat de geheugenkaart niet als harddisk op de desktop verschijnt. dus een cardreader nodig[/quote:3d20e71265]
Ik heb een Olympus en als ik die aansluit verschijnt hij als schijf op de desktop.
Je kunt vervolgens gewoon de filmpjes er af halen (gewoon kopieren).

Overigens kun je er ook weer foto’s op terugkopieren. Dat heb ik gisteren gedaan toen ik foto’s bij mijn ouders opde tv wilde laten zien.

Hans