Films aan elkaar plakken

Ik heb hier een aantal .avi's die aan elkaar geplakt zouden moeten worden. Voor zover ik het begrijp, zou iMovie dit moeten kunnen doen, maar dit programma crasht steeds als ik probeer m'n files te importeren. Ik heb op Versiontracker nog wat dingen geprobeerd, maar JigSaw blijft lullen dat ie een file niet kan vinden en weigert m'n files dus samen te voegen. Een ander programma dat de klus moet klaren is SplitFuse X, maar ook dit programma crasht als ik probeer m'n files te importeren.

Heeft er iemand nu enig idee welk programma ik zou kunnen gebruiken?
Of een verklaring waarom de zooi steeds crasht?
Het gaat echt heel simpel over paar .avi’s samenvoegen en dit is blijkbaar al een daunting task geworden.

lekker kopieren en plakken in quicktime (wel qt pro voor nodig)

Zomaar een idee: als je de files opent in QuickTime en appeltje -i of appeltje-j doet krijg je allerlei info. Ik kan me zo voorstellen dat sommige codecs elkaar bijten. Misschien andere parameters ook. De snelste manier van aan elkaar plakken is het slepen van een video van het ene QT-venster naar het andere en dan bewaren. Op dat principe is FCP gebouwd, maar dan met een fraaie interface.

d-vision is goede ripper encoder fixer, plakker, alles wat je nodig hebt voor avi file

Dit is in ieder geval een (gratis) programmaatje om eenvoudig de film in twee stukken te snijden, "explicit" : http://sveinbjorn.sytes.net/explicit

Met FFmpegX kan je avi's aan elkaar plakken.

Groetjes,
Kenny

Alvast bedankt met de antwoorden. Ben nu D-Vision aan het downloaden, eens kijken of die werkt.

Wat Quicktime betreft: ik open normaal alles in VLC. Heb het nu dus eens met Quicktime geprobeerd en die crasht ook wanneer ik het ze probeer te openen.
Blijkbaar moet er iets met die files zijn waardoor maar weinig programma’s er mee om kunnen.
Er is nochtans niets mis mee, VLC speelt ze af zonder problemen.

Great, D-Vision doet het. :D Thanks!