films bekijken

Hoi! Ik wil graag wat filmpjes kunnen bekijken maar bijna niets draait onder quicktime! Ik heb al wat divx codecs geinstalleerd, maar het werkt nog steeds niet. De filmpjes zijn divx5 met mp3 als geluid. Ik zie wel beeld, maar hoor geen geluid (alleen wat gekraak af en toe). Ik wil ook graag een AVI film bekijken, maar dan heb ik juist weer alleen geluid en geen beeld. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Als jullie nog tips weten voor bijvoorbeeld andere forums waar leken zoals ik dit soort vragen kunnen stellen, dan hoor ik dat ook graag.

Zoek in de Forums es op Divx, daar staan 3 threads waar je antwoord krijgt op al je brandende vragen

Download VideoLAN! http://www.videolan.org/vlc/download.html Prachtig programma. Onmisbaar naast quicktime als je veel (DivX) films wilt bekijken.

Ok, dat heb ik gedaan, maar als ik het opstart en een film open, dan gebeurt er niets. Ik krijg heel even een zwart vlekje op m'n scherm en videolan knippert wat, maar daar blijft het bij. Ik zie ook geen "beeldscherm" in videolan.

Je kunt beter gewoon een codec gebruiken. Je moet wel eerst een film door de "doctor" halen die erbij zit. Zo wordt de file geoptimeerd voor de codec.

"doctor" die erbij zit? uh... waarbij? Ok ik ben niet zo snugger wat dit soort dingen betreft. kan je niet gewoon zeggen: download dit en dat, installeer dat zus en zo en dan werkt het allemaal? :) En als ik er een licentie voor nodig heb is dat geen probleem. :)

VideoLan is inderdaad perfect, maar ik gebruik ook AVI2MOV. Dit zet avi bestanden om naar een mov bestand. Dan is deze gewoon af te spelen in QuickTime. Dit werkt bij bijna alle avi bestanden en gaat razendsnel het converteren. Via versiontracker te verkrijgen.

http://www.versiontracker.com/mp/new_search.m?productDB=mac&mode=Quick&OS_Filter=MacOSX&search=avi2mov

Echt het proberen waard (werkt onder OSX)

precies avi2mov. maar zo heb je meer van die programmatjes die je meestal bij een codec download.

avi12mov staat er niet tussen??? En videolan werkt dus niet. heeft iemand advies?

[url]http://www.apple.com/downloads/macosx/video/divx.html[/url] avi2movie zit bij deze plugin.

Even voor alle duidelijkheid: als je de linkt bij mijn vorige post volgt kan je avi2mov downloaden. Met deze kan je een avi bestand converteren naar mov. Dus je krijgt een nieuwe film op je HD met een mov extensie. En deze kun je dan via QuickTime bekijken.

ok, dat werkt wel, maar niet bij alle filmpjes. Hoe kan het nou dat videolan zo raar doet? Als ik iets open plopt er heel even een stukje van een schermpje op en dan plopt het weer weg.

er zijn 2 goede divx apps: videolan (zie hierboven) en http://www.divx.com/mac voor quicktime. De laatste vereist dat je films door een validator moet halen. Vervelend maar werkt wel.

Ook kan het soms ook gewoon zijn dat films die je hebt gedownload of whatsoever gewoon kapot zijn :).

ik heb een paar uitstekende divx films, die het op een gewone pc in windows mediaplayer goed doen. Maar op de een of andere manier willen ze niet op m'n mac draaien. ja, wel nu ik ze naar een .mov bestand heb geconverteerd met divx doctor. Maar het zou zo leuk zijn als ik gewoon een divxje kon afspelen. En divx doctor trekt veel dingen ook niet, zoals mpeg. Ik ben nog steeds op zoek naar het perfecte programma *zucht*

Ik heb ook een paar { :D :D :D :D } divx films, en ze werken allemaal :) met: quicktime OF videolan. Dus hoe kan dat nou?

Misschien andere divx? Of heb je goede codecs voor quicktime geinstalleerd? Dan wil ik graag weten welke.

ik werk ook met QuickTime (met DivxVideo5alfa3 plugin & validator) of met VideoLan (VLC)

werkt perfecto

Ik heb betere ervaringen met MPlayer:[url=mplayerosx.sourceforge.net/]mplayerosx.sourceforge.net/[/url]. Is oorspronkelijk een Linux proggie dat naar OS X is geport. Download de mplayer0.90pre9b5.dmg en dubbelklik de installer. In je applications map staat nu de MPlayer applicatie.

[quote:0ad46a993a="Julian"]Ik heb betere ervaringen met MPlayer:[url=mplayerosx.sourceforge.net/]mplayerosx.sourceforge.net/[/url]. [/quote:0ad46a993a]

Op aanraden van iemand hier heb ik deze ook gedownd en moet zeggen de resultaten zijn erg goed!