filmtijd hd canon eos 550d slechts 15 minuten?

ik was deze week in gesprek met iemand die me vertelde dat je op de voorganger de 500d slechts 15 minuten kon filmen in de hd stand (en stond nergens vermeld)

heeft iemand met een 550d dat al geprobeerd

ik wil de camera als vervanger voor de filmcamera gebruiken, maar dan kan 15 min in bepaalde gevallen te kort zijn

het lijkt mij dat zijn geheugenkaart daarna gewoon vol zit, dus hoe groter de geheugenkaart hoe langer je kan filmen

Volgens mij is die 15 minuten per opname. (dus een onafgebroken opname van 15 minuten) Bij de volgende opname staat hij waarschijnlijk weer op 15 minuten. Ik weet het niet zeker maar zo werkt het bij mijn camera ook.

Misschien om de videocamera's toch aantrekkelijk te houden? :razz:

Even op heel amateurstisch niveau: bij gsm-camera's kan je ook films opnemen. Standaard kan je maar slechts 10 minuten onafgebroken filmen, maar dit kan je uitzetten bij de instellingen zodanig dat je kunt door blijven filmen (tot je geheugenkaartje natuurlijk vol zit).
Heeft een professionele camera zoals de Nikons geen dergelijke instelling verborgen zitten misschien? Uiteraard besef ik ook wel dat je een gsm'pje niet met een professionele camera moet gaan vergelijken. :crazy:

Heb ik ook op m'n fz8 met een 640x480 res en een 2 gig kaart. Lijkt me haast dat je infinite moet kunnen filmen. Kan het misschien in de software zitten om storingen te voorkomen?

dit zegt de site zie ik net

Movie Length Max duration 29m 59sec, Max file size 4GB

maar of dat meteen betekent of je inderdaad gewoon de kaart vol kunt filmen?
ziet er wel naar uit

Dat is de maximum file size. Dit zal komen om dat je kaartje is geformateerd in FAT 32. Deze kan namelijk om met files tot 4GB niet groter.

http://nl.wikipedia.org/wiki/FAT32

Grtz Matanza

[quote=Lapdog url=http://www.onemorething.nl/community/topic/filmtijd-hd-canon-eos-550d-slechts-15-minuten#post-1965587 time=1274370864]Volgens mij is die 15 minuten per opname. (dus een onafgebroken opname van 15 minuten) Bij de volgende opname staat hij waarschijnlijk weer op 15 minuten. Ik weet het niet zeker maar zo werkt het bij mijn camera ook.[/quote]Mee eens. Waarschijnlijk inderdaad met FAT 32 als reden.

Een blik 16mm film = bijna 12 minuten, daarna moet je wisselen... het 'probleem' is van alle tijden - en alle camera's.

[quote=Tjerker url=http://www.onemorething.nl/community/topic/filmtijd-hd-canon-eos-550d-slechts-15-minuten#post-1965769 time=1274386279]Een blik 16mm film = bijna 12 minuten, daarna moet je wisselen... het \'probleem\' is van alle tijden - en alle camera\'s.[/quote]
Behalve dan bij een camcorder met HDD of tape (MiniDV). Daar kan je doorfilmen tot hij vol is.

Uhm, dat zeg ik... alleen de lengte varieert.

In Nederland verkochte fototoestellen die ook film functionaliteit hebben kunnen allemaal slechts 15 minuten aan 1 stuk filmen. Dat schijnt te maken te hebben met een bepaalde heffing die op die apparatuur zou worden geheven als die beperking er niet op zou zitten. Op film camera's zit die heffing in Nederland wel.

Het is meestal dus geen technische beperking, maar een van overheidswege.

Dat de opnametijd aan een wet zou liggen is een (hardnekkig) fabeltje. Din de eu geld wel zoiets maar in Amerika niet er daa is dzelfde limiet. Alle camera's met geheugnkaartjes hebben hier last van alleen gebruiken die een truukje dat er voor zorgt dat ze bestanden bij het inladen weer aan elkaar geknopt worden. Check mijn artikel over dslr filmen op de frontpage hoe het zit met de opname tijd;)

ik weet 99% zeker dat het met tax te maken heeft.

check de opname tijd van panasonic dmc tz7 in NL en in US.... je zult het verschil zien!

http://www.cinema5d.com/viewtopic.php?f=30&t=15094&st=0&sk=t&sd=a&hilit=minute

Leuke discussie, staat alles goed uitgelegd ;)

Ik had eens gehoord dat je niet langer mocht filmen met een foto camera dan 15 minuten van de EU.
Dit heeft temaken met dat het anders een film camera zou zijn en daar zijn andere regels voor.
Maar bv. in Australi is dit niet zo.
Dus als je de firm-ware ophaald van het Australise model dan zou je langer kunnen filmen.