Fimpje omdraaien?

Waarschijnlijk bestaat hier een hele simpele oplossing voor maar... Hoe draai je eigenlijk een liggend filmpje om naar een rechtopstaand?? (gefilmd met m'n Canon Digitaal Ixus 500). Krijg een beetje een stijve nek van naar een liggend staand filmpje te kijken!

Voor zover ik weet kan dat in QuickTime, maar waarschijnlijk alleen in de geregistreerde (Pro) versie. Kost geld dus...

Ik heb net zitten te zoeken in mijn QTPro maar kon het niet snel vinden hoe je het beeld(en) een kwartslag moet draaien. Ik zou zeggen in FCE FCP laden en daar het beeld in roteren.

Heb QT Pro, maar kan het ook niet vinden, lijkt simpel maar is dat blijkbaar niet. Misschien via FCP? (FCE heb ik niet, FCP wel maar moet het nog installeren).

In QuickTime Pro:

Film > Filmkenmerken > Nu krijg je een venster met bovenin 2 pulldown menu’s,

Kies in het linker : Videospoor, en in de rechter : Grootte

Daar staan onder andere 2 kromme pijltjes, daarmee kun je je film
een kwartslag met de klok mee, of tegen de klok in draaien.

Moet je wel QT Pro voor hebben: In QuickTime Player, choose Movie > Get Movie Properties. In the Properties window, choose Video Track from the left pop-up menu and Size from the right pop-up menu. Click Adjust. To rotate the movie, drag the red circle in the middle.

@ unSOUND, Super, is gelukt!!! :D thnks

Graag gedaan.... :apple:

Ook ik heb dit ooit via dit forum ontdekt… :wink:

[quote:7872dd7d1c="unSOUND"]In QuickTime Pro:

Film > Filmkenmerken > Nu krijg je een venster met bovenin 2 pulldown menu’s,

Kies in het linker : Videospoor, en in de rechter : Grootte

Daar staan onder andere 2 kromme pijltjes, daarmee kun je je film
een kwartslag met de klok mee, of tegen de klok in draaien.[/quote:7872dd7d1c]

Jee bedankt, ik zag het ook niet in de help staan. Er zit dus veel meer in dan je denkt.
(ik kreeg, nou ja kreeg, het bij DVD SP2/3)