Final Cut Express 1.0, ervaringen gewenst

Hallo, ik ben bezig met de beginselen van Final Cut Express 1.0 Wie is hier een echte pro mee en kan zijn ervaringen delen op het gebied van import, export, plug-ins alles! Ik heb al wel gelezen bij macosx.nl dat je bij plug-ins geen icons moet kiezen ivm final cut express problemen. Maar ik ben heel benieuwd naar ieders ervaringen en tips met dit pakket. Jongens en uiteraard meisjes, reageer! Alvast bedankt!

Hallo, misschien had je deze vraag beter in het forum video geplaatst, maar ja, je bent nieuw en het is je vergeven 8)

Ik werk al een tijdje met FCE en eigenlijk is het hetzelfde als Final Cut Pro, uitgezonderd een paar verschillen.

FCE kan nl. niet batchen, enkel capturen. FCE werkt ook enkel met DV materiaal. FCP daarentegen kan wel batchen en werkt met alle soorten video. Je kan daar ook offline mee monetern om zo in een slechte kwaliteit te werken om zo niet te veel schijfruimte in te nemen.

Importen in FCE is easy. Voor een algemeen overzicht en een tutorial (in ht engels) moet je dit zeker eens bekijken

http://www.apple.com/finalcutexpress/theater/

Dat zijn erg handige tutorials voor newbies…

ALs je nog vragen heb, stel ze maar…

S6
KOen76