FINAL CUT EXPRESS wil niet meer starten, wie helpt?

Vanochtend heb ik met Final Cut Express een stukje video zitten bewerken, o.a. geluid toevoegen. Dat werkte allemaal. Tussen de middag even het project opgeslagen en FCE afgesloten. ik wilde vanmiddag er verder aan werken maar bij het opstarten van FCE kreeg ik na 1 seconde de melding dat er een fout was opgetreden en het programma afgesloten. DiskEHBO gedraaid, hielp niet. Vervolgens maar FCE verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Hielp ook niet, blijft ermee stoppen na een seconde. Ik heb in de logfiles gekeken en daar staat een crashlog van FCE:

Command: Final Cut Express
PID: 451

Exception: EXC_BAD_ACCESS (0x0001)
Codes: KERN_PROTECTION_FAILURE (0x0002) at 0x00000008

en daaronder nog een hele adressen, waar ik niet wijs uit word.

Waar kan dit probleem door veroorzaakt worden en hoe los ik dit op. Ik heb tussen het afsluiten van FCE en het weer starten niets met de computer gedaan, dus niets geinstalleerd of verwijderd, hij stond alleen aan op de screensaver.

Wie kan mij hierbij helpen.

Nog even wat aanvullende informatie. Onder een andere account kan ik FCE wel starten. Het zou dus aan een corrupt bestand kunnen liggen in mijn project, wat tijdens het opslaan gebeurd moet zijn. Hoe kom ik daar achter.

Als je FCE afsluit met de effects tab open EN in 'view as icons' dan gebeurt dat. Klein bugje. Sluit in het vervolg de effects tab of kies voor 'view as list' van de effecten.( i.i.g. voor het sluiten van het programma) Nu nog even waar de boosdoener zit: thuismap-bibliotheek-preferences-final cut express user data-fce preferences- en gooi de 'Final Cut Express 1.0 Prefs' en de 'Final Cut Express MOA Cache' weg. Nieuwe gebruiker is nieuwe thuismap. Vandaar dat een nieuwe gebruiker er geen last van heeft. succes! SLC

Bedankt SLC, ik ga dit meteen proberen. inderdaad had ik de effects tab open staan, maar omdat ik nog nieuw ben met FCE wist ik niet dat dit een probleem kon veroorzaken. Ik laat hier weten of het gelukt is.

Het probleem is opgelost. Mijn dank aan Steve's Lovechild is groot..want ik zat echt met de handen in mijn haar.