Final Cut Pro 4.02: "echte" datum van DV-opname achterhalen

Ik verkeer nog in de "beginnersfase" met Final Cut Pro. Als ik DV-materiaal binnenhaal, interesseert het me wel om de originele datum en uur van de opname te achterhalen. Dit wordt normaal gezien mee bewaard met de DV-stream en in bepaalde Windows-programma's kan de originele datum en uur van opname ook uitgelezen worden. In Final Cut Pro vind ik niet meteen die optie. Heeft hier iemand op deze forums ervaring mee? Verder heb ik nog een probleem in Final Cut Pro: ik beschik over een Sony DCR-PC120E Network Handycam en ik slaag er maar niet in om op eenvoudige wijzige terug te schrijven naar DV tape. Mijn toestel ondersteunt nochtans DV/IN en DV/OUT. In iMovie gaat dit praktisch geheel automatisch. Wordt deze camera misschien niet goed ondersteund in Final Cut Pro? Wie heeft ervaring met dit toestel in combinatie met FCP 4?

[quote:9f3d7a701a="montysamoerai"]Ik verkeer nog in de "beginnersfase" met Final Cut Pro. Als ik DV-materiaal binnenhaal, interesseert het me wel om de originele datum en uur van de opname te achterhalen. Dit wordt normaal gezien mee bewaard met de DV-stream en in bepaalde Windows-programma's kan de originele datum en uur van opname ook uitgelezen worden. In Final Cut Pro vind ik niet meteen die optie. Heeft hier iemand op deze forums ervaring mee? Verder heb ik nog een probleem in Final Cut Pro: ik beschik over een Sony DCR-PC120E Network Handycam en ik slaag er maar niet in om op eenvoudige wijzige terug te schrijven naar DV tape. Mijn toestel ondersteunt nochtans DV/IN en DV/OUT. In iMovie gaat dit praktisch geheel automatisch. Wordt deze camera misschien niet goed ondersteund in Final Cut Pro? Wie heeft ervaring met dit toestel in combinatie met FCP 4?[/quote:9f3d7a701a] Geen persoonlijke ervaring. Maar hij staat niet in de lijst van Apple met volledige ondersteuning. http://www.apple.com/finalcutpro/qualification.html iMovie neemt geen echte TC op.

Bedankt voor de info.

Ik denk dat mijn toestel toch backwards compatible is met de DCR-PC110. Het enige verschil tussen DCR-PC110 en DCR-PC115/120 is de extra bluetooth netwerkvoorziening. Nogal frustrerend dat het gratis iMovie wel en het duurdere FCP4 niet naar de camera kan terugschrijven… Misschien moet ik hierover toch eens een mailtje naar Apple Support sturen.

Kan je iets specifieker omschrijven waar het misgaat bij het terugschrijven?

[quote:ed5dffe7a2]Kan je iets specifieker omschrijven waar het misgaat bij het terugschrijven?[/quote:ed5dffe7a2]

Heb efkes mijn toestel uitgeleend voor 2 dagen aan mijn broer. Van zodra ik het terug heb, probeer ik het opnieuw en kan ik meer details geven over de specifieke foutmelding.

Heb nog eens de Final Cut Pro handleiding doorgenomen en het probleem is opgelost wat DV/IN op mijn Sony DCR-PC120E betreft: In FCP4 stond "Auto Record and PTV after" niet aangevinkt in de "Device Control Preset Settings" ...