Final Cut Pro : Bijna uit het raam!!!

Ik heb een vrij ernstig probleem met Final cut pro, het zit namelijk zo, als ik een film ga capturen dan gaat het ongeveer 1 seconde goed maar dan krijg ik opeens de melding van:

" CAPTURE NOW HAS REACHED THE END OF THE TAPE. ALL EXISTING FOOTAGE BETWEEN THE POINT WHERE YOU STARTED THE CAPTURE AND THE END OF THE TAPE WAS CAPTURED SUCCESFULLY"

Waar ik ook zoek in de preferences ik kan niet vinden om dit op te heffen
uiteindelijk maar het complete programma verwijderd va`n de computer en opnieuw geinstalleerd
toen ging dus een capture van ongeveer 20 min goed waar ik een opname afbrak om te controleren
toen ik weer een nieuwe opname wilde maken was het weer het zelfde liedje weer die text.

nieuwe project aanmaken helpt niet
nieuwe sequence helpt niet

kortom ik ben nu ten einde raad en weet het niet meer

even een opsomming waar ik mee werk: ik begin met capure now waar ik kan kiezen: CLIP,NOW,BATCH, ik kies dus NOW.

Heb je bij het verwijderen en herinstalleren van FCP ook het mapje Final Cut Pro User Data uit de preferences-map in je library verwijderd? Het zou kunnen dat je voorkeuren gewoon zijn beschadigd en dat je die even opnieuw moet aanmaken.

Beste Patjo.

Nee, had ik niet gecontroleerd. Nog maar eens wissen en herinstalleren dus. Overigens ga ik wel elke keer zoeken naar onderdelen van FCP die achtergebleven zijn na het deïnstalleren.

Nee, helaas :sealed:

Krijg nog steeds dezelfde melding. Nog meer tips eventueel? Had raam net weer hoopvol dichtgedaan… :? Alvast bedankt voor de hulp.

Hmmmm, da's vreemd... Heb je in preferences onder het tabje scratch disks gekeken? Daar kun je ook aangeven hoeveel minuten achtereen maximaal mogen worden gecaptured als je capture now gebruikt, ivm synchroon blijven van beeld en geluid. Het is maar een idee, maar misschien staat daar een veel te korte duur ingevuld. En heb je al geprobeerd om een clip van enkele minuten te selecteren met in- en uitpunten en dan met capture clip te kijken of die wel helemaal wordt gecaptured?

Als het wissen van de preferences, het legen van de scratchdisk en het verwijderen van de fcp user data niet helpt, dan zou ik een nieuwe firewire kabel gaan kopen. Firewire kabels, vooral die meegeleverd met sommige camera's, kunnen snel kapot gaan en dit soort soort problemen geven. Als dat het niet is, kan je ook een bewezen goede videocam+snoer proberen om te kijken of het niet je camera is die problemen geeft. Meerdere keren wissen en installeren van FCP lijkt me in ieder geval niet de oplossing.