Final Cut Pro en HD crashen

Ik heb een dual 2gig, G5 systeem 10.3.3 en quicktime 6.5.1 Final cut is de HD versie.

Nu heb ik 1 op de 2 een crash als ik in 3D titels ga en iets maak en nadien wil aanpassen.
Heb het systeem al eens volledig herinstalleerd, Maar ik blijf hetzelfde voorhebben.
Weet er iemand van die Bug, of is dit enkel bij mij.

In de MacFan stond bij de preview van FCP 4 dat het prog vaak crasht. 'Iets te vroeg uitgebracht Apple?' vroeg men zich ook af. Imand nog ervaring met dit probleem?

Is vooral bij Titels aanpassen. Als je Bvb ondertiteling wilt doen : miserie

PS: een vraagje
Als je een crash hebt, krijg je een log raport en je kan dat doorsturen naar Appel,
doen die daar iets mee, of is dat gewoon “zever” ??

Mvg

Bij mij werkt het, met dezelfde versies als hierboven, wel. Behalve als ik Final Cut wil afsluiten! Dan krijg ik ook een crash :-( Ik denk niet, dat dat erg is trouwens, maar het hoort natuurlijk niet zo!

O, alleen de hardware is anders: ik kan me (nog) geen G5 veroorloven, en heb een dual G4, draaiend op 933 MHz.

[quote:cf05a92f43="MacBlade"]In de MacFan stond bij de preview van FCP 4 dat het prog vaak crasht. 'Iets te vroeg uitgebracht Apple?' vroeg men zich ook af. Imand nog ervaring met dit probleem?[/quote:cf05a92f43]

FCP HD moet juist de meest stabiele van alle versies zijn. Op verschillende internationale forums krijg ik dit steeds bevestigd door professionele video editors.

Ik heb net mijn ‘crash-problemen’ opgelost door mijn RAM om te ruilen. Mijn G5 crashte een paar keer tijdens converteren naar MPEG2, waarbij die kennelijk een zwaar beroep deed op het geheugen. Hoeveel RAM heb je? En van welk merk?

Je draait toch geen Norton?

Wolf

Het merk dat Appel erin heeft steken.(qua Ram) Ik heb voorlopig 1 Gig ram. Maar ga er volgende week nog een gig bijsteken.

Norton heb ik niet.

Ik heb ook problemen met omvormen van DVPAL naar MPEG 2
via compressor of DVD studio pro 2
Terwijl alles perfect werkt op mij G4 Laptop

[quote:890f7c1478="Final Cut"]Het merk dat Appel erin heeft steken.(qua Ram) Ik heb voorlopig 1 Gig ram. Maar ga er volgende week nog een gig bijsteken.[/quote:890f7c1478]

Heb je je G5 direct van Apple gekocht of bij een dealer? In het laatste geval zou ik even checken wat voor geheugen er door de dealer bijgeprikt is. En let er bij dat extra gig geheugen goed op dat het exact hetzelfde is als wat je er in hebt zitten. De G5’s zijn verschrikkelijk gevoelig qua geheugen en het mixen van geheugen…

Ik zou ten eerste even een Hardware Test draaien en kijken wat daar uitkomt. Dat deed ik ook en ik kreeg een foutmelding op het geheugen.

Laat maar horen wat daar uitkomt.

Hard ware test ??? Waar moet ik die gaan zoeken ? Ik heb geen externe programma's. Bij ITPRO in gent : een appel dealer.

[quote:d09dc5ada1="Final Cut"]Hard ware test ??? Waar moet ik die gaan zoeken ? Ik heb geen externe programma's. Bij ITPRO in gent : een appel dealer.[/quote:d09dc5ada1]

Je hebt een installatie-DVD bij je G5 gekregen als het goed is. (Dat heb je, want je hebt alles al eens opnieuw geinstalleerd) Daar staat de Hardware Test (ook) op.

Alt-knop ingedrukt houden tijdens opstarten- Hardware test kiezen. Kiezen voor Uitgebreide Test. Kan 15 min tot een uur duren. De fans gaan heel hard loeien tijdens de test maar dat is normaal.

Verder: je hebt bij een dealer gekocht dus niet van Apple direct. Ik had ook van een dealer gekocht maar kreeg toch slecht geheugen mee. Haal het geheugen eruit, kijk naar de kleine lettertjes op de DIMM’s zelf (dus niet de stickertjes die er vaak op zitten) en kijk welk merk er staat en of allevier de DIMM’s hetzelfde zijn.

Maar begin maar eens met de Hardware Test. We horen het wel…

Ik zal vanavond eens testen. Ik hoop lang 1 kant dat dit het probleem is.. dan kan ik het eindelijk oplossen.

In elk geval THX reeds op voorhand

Ik heb inderdaad slecht geheugen. Ik heb er de extra geheugenlatjes uitgehaald en alles werkt nu perfect. Zelfs alle problemen met DVD studio pro zijn opgelost

De hardware test zei dat alles OK was, maar heb ze er dan uitgenomen en alles opnieuw geprobeerd en toen pas werkte alles perfect…

Ik ga nu een paar dealers onder hun voeten gaan geven, want volgens mij klopt er met dat geheugen niks… DDR 3200 … ??? en op de andere DDR 400 ??? en twee andere merken …
er klopt iets niet denk ik

[quote:c0f2fba3e8="Final Cut"]Ik heb inderdaad slecht geheugen. Ik heb er de extra geheugenlatjes uitgehaald en alles werkt nu perfect. Zelfs alle problemen met DVD studio pro zijn opgelost

De hardware test zei dat alles OK was, maar heb ze er dan uitgenomen en alles opnieuw geprobeerd en toen pas werkte alles perfect…

Ik ga nu een paar dealers onder hun voeten gaan geven, want volgens mij klopt er met dat geheugen niks… DDR 3200 … ??? en op de andere DDR 400 ??? en twee andere merken …
er klopt iets niet denk ik[/quote:c0f2fba3e8]

Ja, die test is zeker niet waterdicht.
DDR 3200 is goed- DDR 400 zeker niet- zoiets kan bijna niet per ongeluk gebeuren. Twee verschillende merken zei je: welke merken?
Overigens zijn er mensen die verschillende merken wel mixen en daar kennelijk geen problemen mee hebben. Ik heb er wél problemen mee gehad en neem liever het zekere voor het onzekere: op zo’n mooie machine ga ik op die paar euro niet beknibbelen.

Hou ons op de hoogte.