Final Cut Pro werkt daar iemand mee?

Hoi, ik wil graag even weten hoe de ervaringen zijn met Final Cut Pro en of het de moeite waard is om deze software aan te schaffen t.o.v. iMovie in het standaard OS X pakket.

Opzich vind ik iMovie een mooi programma maar videobewerken is onderhand toch een grote hobby van me geworden en wil ik uitgebreidder aan de slag. Daarnaast vind ik het nadelige aan iMovie dat het alleen video comprimeert naar het Quicktime formaat en niet in MPEG bijvoorbeeld.

Ik zou een reactie van een Final Cutter zeer op prijs stellen :lol:

Vr. gr. Thomas

is de pro editie niet wat hoog gegrepen gezien de prijs, ik zou voor de expres editie gaan, die is heel goed, ik kan er alles mee wat ik wil!!! iMovie groei je heel gemakkelijk uit idd. Ga voor Final Cut Express!!!

Hallo,

ik werk met beide programma’s. Zowel Final Cut Pro als Final Cut Express…

Final Cut Pro kan natuurlijk veel meer maar kost ook een pak meer. Ik denk dat als je enkel en alleen met een gewone DV camera werkt, Final Cut Express meer dan voldoende is. Het grote verschil zit hem er namelijk in dat je met FCP zowel HD als SD video kan binnenhalen en dat lukt met FCE niet.

Als ik iets snel moet doen met DV materiaal, doe ik het met FCE, en als het eeen iets groter project ie, kies ik voor FCP, ook omwille van de vele extra effecten…

Maar nogmaals, het is veel geld als je het enkel en alleen als hobby zou gebruiken en enkel en alleen met gewoon DV materiaal…

KOen76

Mannen alvast bedankt voor de info.. ik ben alweer ff wat wijzer.

Ik kan dus gewoon Final Cut Express aanschaffen, want ik werk alleen maar met DV materiaal, scheelt weer in de kosten.

Nogmaals bedankt voor jullie reactie,

Vr. Gr. Thomas. :smiley:

kun je bij fce rechtstreeks een film in kleine stukjes capturen zoals bij imovie.? Ik heb het als volgt gedaan. Eerst in imovie 3 capturen en dan importeren in fce. Echter nu moet ik alle stukjes en elke kleine wijziging laten renderen.

efwe

Ja dat kan je...

Je laadt eerst gewoon de film in zijn geheel in en dan kies je in het mark menu detect start/stop detection…

Zo wordt er dan een apartes subclip gemaakt van telkens wanneer je camera heeft gestopt

voor de juiste uitleg

http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=3020&highlight=fce+start+stop+detection

Suc6
KOen76