Final cut pro x 10.1.4 kan project niet exporteren.

Beste OMT’ers.
ik ben in Final cut pro x met een project bezig, en wilde deze vandaag exporteren, alleen dat lukt niet…
Ik ga naar: file, Share, en klik op de optie: Apple devices 1080p, ik druk vervolgens op volgende, kies me locatie waar ik de film op wil slaan, en druk vervolgens op save. maar tot mijn verbazing gebeurd er daarna niets…
Wat doe ik fout?

Alvast bedankt.

Heeft die locatie genoeg ruimte om het bestand op te slaan? Er gebeurt niets, zoals het renderen?
Stop FCPX en start het opnieuw op… Lukt het dan wel? Zo niet, probeer het dan eens met Master File en kies H264 met Video en Audio.

Als je de knop delen activeert, moet je nog wel het nodige geduld hebben. De video moet waarschijnlijk nog gerenderd. Van de week een video van 3,2 Gb gedeeld, maar dat duurt zo uit mijn hoofd wel een klein half uurtje.
Je kan het proces in de gaten houden ( % ) in de hr min sec fr vieuwer.

Het kan een tijdje duren inderdaad. Geduld hebben. Als er dan nog niets gebeurt kan je de gerenderde files weggooien. De volgende keer als je FCPX weer opstart worden deze render files opnieuw aangemaakt. Ik heb een project van 180Gb. Bij sharen ging het mis op 66%. Render files weggegooid in de finder, prullenbak geleegd, FCPX weer opgestart, tijdje gewacht tot hij aangeeft dat hij klaar is met renderen en opnieuw sharen. Toen deed alles het prima.
http://www.lafcpug.org/tutorials/basic_fcpx_top10_troubleshooting.html