Ik heb een vraagje over Final Cut Pro X, ik heb hier nog niet zoveel ervaring mee.
Ik wil een beeld naar een ander beeld laten faden, en dan kan je bij transitions ' Cross Dissolves' kiezen
maar deze duurt maar 1 seconde en ik wil hem heel langzaam laten overfaden naar het andere beeld.
Weet iemand hoe ik dit kan doen? Heb al van alles geprobeerd maar niks lukt..
Bedankt voor jullie reacties!
Alleen als ik die Default Length verander in bijv. 4 seconde, veranderd er helemaal niks.
Er zit ook geen 'ok' button ofzo, je kan alleen op het kruisje drukken..
Dus ik kan het aantal secondes in dat menuutje wel veranderen, maar hij veranderd hem niet echt in mn timeline zegmaar.
Huh ik snap er niks meer van.
Het is idd pas in een nieuw project nu wel gelukt.
Maar nu kan ik mijn oude project nergens meer terugvinden.
Had 2 nieuwe projecten aan gemaakt om het te testen, en met die pijltjes naar links en rechts boven je timeline kan je heen en terug gaan naar je oude projecten maar nu gaat ie ineens niet verder dan de laatste 2. En mijn originele project kan ik nu nergens meer vinden.. :s shit..
Mmm heb mn project inmiddels teruggevonden, maar als ik nu weer een nieuw project begin en mn oude project erin plak en ik vervolgens een transition wil toevoegen is hij weer 1 seconde..
Pff wel een gedoe zeg, weet nog bij Windows Movie Maker was dit echt zo simpel.. En bij zo'n programma als dit is het onmogelijk te vinden..
Als ik jou was zou ik eerst alle video's van Izzy eens goed doornemen en zorgen dat je die materie beheerst. FCP is een uitgebreid pakket en het kost even tijd om de beginselen te leren. Om het hele pakket goed te beheersen kost nog meer tijd. Investeer die tijd en je beschikt over een prima video editting tool. Vergeet daarbij hoe andere pakketten werken en teef de moed niet te snel op. Is dit allemaal niks voor je, kijk dan eens naar iMovie. Of ga weer terug naar Windows natuurlijk ;-)