Final Vinyl en overzetten naar iTunes/iPod

Heeft iemand ervaring met overzetten van LP's via een iMic en bewerking mbv Final Vinyl? Ik kom een heel eind maar op 't laatst net niet dus in dit soort gevallen uiteindelijk helemaal niet! Opnemen van de tracks en markeren in FV gaat prima, vervolgens geef ik ze individuele namen en sla ik de tracks op als AIFF files. Die importeer ik in iTunes zodat ze in de Library daar zichtbaar zijn en ook op m'n Mac afspeelbaar zijn. Slepen naar m'n iPod lijkt ook te lukken, want daar komen de liedjes mooi in de lijst, zelfs met eraan toegevoegde afbeeldingen, maar als ik ze vervolgens probeer af te spelen flitsen ze in het scherm vlug voorbij maar gebeurt er niets. Heeft iemand enig idee wat ik fout doe/hoe het wel moet? Hulp wordt gewaardeerd.

Tommy

Ik ken Final Vinyl niet, ik neem audio gewoon op met Quicktime. Maar ik zou de opgenomen .aiff bestanden sowieso eerst met iTunes converteren naar AAC of MP3, zodat er meer ruimte op je ipod overblijft. Misschien dat dat het probleem gelijk verhelpt?

Merci voor de snelle reactie, ik ga 't eens proberen. Ik had me niet gerealiseerd dat je met Quicktime ook gewoon audio kunt opnemen. Final Vinyl is trouwens van Griffith, die het aanraadt om in combinatie met hun iMic (koppeling tussen analoog audiosignaal en USB) te gebruiken en bij wie het gratis te downloaden is, speciaal om oude LP's over te zetten.

T

Als je gaat werken met meerdere nummers achter elkaar, kan ik je Amadeus II adviseren, die werkt perfect in combinatie met een iMic.

Trial versie werkt 15 dagen, en hij teld ook alleen maar de dagen dat je het gebruikt, dus niet 15 dagen vanaf de eerste keer. Wat mij betreft tijd genoeg om het een en ander te proberen.