[Finalscratch] and mac os x

// heeft er iemand ervaring met FinalScratch in combinatie met Mac OS X? (www.finalscratch.com/)

</Thx!>

werkt wel... ken voldoende dj's die er mee draaien... maar leg er natuurlijk niet 100 % je vertrouwen in.

eigenlijk geen echte slechte ervaringen mee, maar het boeit me niet zo…

Een vriend van mij heeft het gehad. Eerst op een Dell laptop met de Linux versie, daarna de Mac OSX versie op een iBook (2002) G3.

Het werkte in het begin prima, maar later begon het systeem te hikken. Als je de naald in het midden van de plaat zette en ging starten, werden de files soms niet op de juiste pitch gespeeld, soms wel. Als hij dus een stukje herhaaldelijk wilde scratchen was telkens de pitch van het stukje anders

Dit was alleen goed te krijgen door de Mac opnieuw op te starten. Op het laatst was het zo erg dat hij het hele systeem heeft verkocht en gewoon weer platen gebruikt.

Ik weet niet of het dus aan de langzaamheid van de iBook G3 lag of aan iets anders.

Ik zou zeggen kijk eens het forum van finalscratsch, ik heb het zelf ook maar zit al een tijdje in de verbouwing en heb het al een hele tijd niet meer kunnen gebruiken hierdoor, er zijn inmiddels al weer 2 updates van de software geweest en zover ik kan het beoordelen zijn er nu nog maar weinig klachten over het systeem, een g3 ibook lijkt mij alleen wel te licht om het te gebruiken. Verder kan ik zeggen dat als je het werkend hebt het echt heel apart is om al je mp3's ineens gewoon op plaat te hebben, ook is het leuk dat je gewoon een cd in je laptop kunt stoppen en die vervolgens als plaat afspelen, ik vind het geweldig maar zoals gezegd heb het al een tijd niet kunnen gebruiken dus of de software nu helemaal 100% is kun je beter op het forum vragen, de versie waar ik op zit heeft nog wel het een en ander aan bugs maar er zijn dus alweer 2 updates geweest, succes.

Ik sprak Steve Bug een tijdje terug. Hij gebruikt FInalscratch (FS) alweer een paar jaar en wil niet anders meer. Hij gebruikt wel zijn eigen naalden (altijd vers). Heeft een laptop (15" Powerbook) waar hij alleen FS op gebruikt. Ik verwacht in oktober over te stappen... De Powerbook is er al, ik ben al platen aan het digitaliseren. Ik heb ook het forum van FS aandachtig gelezen. Meestal positieve reacties. Soms erg negatieve reacties. Ik ben dus ook benieuwd. Als je naar 2e hands prijzen kijkt op Ebay kun je concluderen dat het nog steeds erg gewild is. Je koopt FS bij Feedback voor EUR599.

Als je ziet hoe snel de Powerbooks G4 opduiken in het 'technocircuit' kan ik alleen concluderen dat het zeker iets moet hebben. Het zijn nu ook niet de minste namen ie er gebruik van maken.

Als we het er dan toch over hebben…
Waarom heeft Chris Liebing de laatste tijd altijd 2 powerbooks in de booth staan?