Finance software voor MacOs

Beste Apple-fans,

Alhoewel wij thuis al meer dan 20 jaar Macs gebruiken heb ik nu een probleempje waarvoor ik advies wil inwinnen…
Tot voor kort gebruikte ik (ook zo’n 20 jaar lang!) voor mijn persoonlijke financiën een eenvoudig maar doeltreffende app “Where did all my money go?”. Een ‘double entry’ systeem, dat duidelijke overzichten biedt van inkomsten en uitgaven.
Op mijn nieuwste MacBook Pro werkt dit uiteraard niet meer.

Ik heb me al wezenloos gezocht naar een degelijke vervanger. Aankoopprijs vind ik niet zo belangrijke, wél functionaliteit. Ik heb verschillende apps geprobeerd, het probleem zit hem telkens in de manier van input. Het lijkt wel of elke app ontworpen is voor een iPad/iPhone en dan ‘eventjes’ omgezet naar MacOs. Input met enkel het toetsenbord lijkt niet meer te bestaan.
Als ik voor elke input een paar keer mijn toetsenbord moet lossen, muis pakken, pointer op de volgende invulbox zetten, klikken, … dat schiet niet op. De minst slechte apps voor MacOs ondersteunden wel tab naar de volgende inputbox, maar toch moest “enter” weer geklikt worden.

Op een tablet is zoiets geen probleem, op een laptop werkt dat gewoon niet.

Ik heb dus al verschillende apps gedownload en uitgeprobeerd, allemaal via de App Store. En die is ook niet meer wat het geweest is. Een grote rommelhoop, op de Belgische site dan toch. Nauwelijks beoordelingen te vinden, ze vermelden er +30, je kan er 2 van lezen. Meestal dan nog in het Frans. De ‘meest populaire’.

Heeft iemand een bruikbaar advies?

Alvast bedankt!

Dirk

Ik gebruik Moneydance. Ook in NL.

Heb je deze al bekeken?

Bedankt voor de tip, maar… Heb Moneydance gedownload, is a 2x gecrasht, nog voordat ik ook maar iets heb ingevoerd… Denk niet dat dit hem gaat worden!

Of Checkbook Pro. Schappelijke prijs, eenvoudig gebruik en tal van mogelijkheden.

Ik gebruik iCash. Werkt goed. Wordt goed geupdate. Is wel echt een boekhoudprogramma.

Een goed programma met software voor mac en windows:

https://www.banktrans.nl/