Find my iPhone

Vandaag zal samen met 3.0 de dienst Find my iPhone voor de mobileme gebruikers worden gelanceerd. De dienst is al online, de 3.0 software nog niet. Maar aangezien ik al 2 maanden 3.0 beta draai kon ik hem dus al testen/gebruiken.

Hieronder staan wat impressies voor de mensen die geen 3.0 en/of mobile me hebben.

[img:85fcc89425]http://www.verkeerskunde.org/dump/web.jpg[/img:85fcc89425]
klik
De plaatsbepaling werkte niet heel nauwkeurig. De GPS van de iPhone is dan ook niet je van het. Mede kwam dit door dat hij binnen lag. Toen ik hem buiten legde was deze al een stuk nauwkeurige. Het rondje gaf toen alleen nog mijn huis aan. Geen exacte plaats.

Hier is een melding te zien op de iPhone:
[img:85fcc89425]http://www.verkeerskunde.org/dump/iphone.jpg[/img:85fcc89425]
klik
Je kan de melding zelf maken, dus geen standaard melding. Wel een beperkt aantal tekens, 160 stuks. Ook kan je aanvinken of er 2 minuten geluid moet worden afgespeeld.

ik heb het ook getest, met os3.0 en mobile me account. moet zeggen dat het wel ff lang duurde voordat hij mijn locatie wist te vinden. Je krijg het nou ook weer niet precies te zien, jammer :)

voor de rest natuurlijk helemaal top.
Maar als je telefoon gestolen wordt door iemand die verstand heeft van een iphone dan ben je wel de lul. je kan in o.s3.0 find my iphone uitzetten…tja en dan kan je hem niet meer opzoeken via mobile me

Hier precies het zelfde!

Heb het ook getest werkt super :D :D :D

Die van mij heeft het even gedaan en nu krijg ik steeds de mededeling "no devices registered"

Edit: Met Push aan werkt het wel…

[quote:003fc4866f="Roggie"]Die van mij heeft het even gedaan en nu krijg ik steeds de mededeling "no devices registered"

Edit: Met Push aan werkt het wel…[/quote:003fc4866f]

Dat Push aan moet, is nieuw. Vorige week nog niet nodig, maar toen vond hij de iPhone zelden.

Ik vind het overigens jammer, gebruik Push niet, vanwege de kortere accuduur.

Ik had ook al een beta versie van OS3 geïnstalleerd en find my iPhone aanstaan. Afgelopen zondag verloor ik mijn toestel. Omdat ik zakelijk mijn mail uitlees, wilde ik de iPhone op afstand wissen. Ook besloot ik uit veiligheidsoverwegingen direct al mijn mail accounts en mobile me passwords te wijzigen.

Maandag avond werd het toestel aangezet (door mijzelf, ik had het inmiddels gevonden) en waarschijnlijk omdat ik inmiddels al mijn passwords had gewijzigd, inclusief dat van mobile me, werd het wissen [u:770c931c4a]niet direct[/u:770c931c4a] in gang gezet.Ik kon nu wel mooi een back up van mijn iPhone maken en het toestel functioneerde via WIFI perfect.

Ik vermoed dus dat de remote wipe als trigger heeft het [u:770c931c4a]inloggen via mobile me[/u:770c931c4a] en niet op toestelniveau werkt op UDID, of welke unieke toestel ID dan ook. Waarmee het wipen direct geactiveerd wordt bij het connecten via internet zodra mobiel me wordt aangemeld.

Pas dinsdag, nadat ik op mijn iPhone mijn password van mijn mobiel me account wijzigde, werd de remote wipe geactiveerd.
Dat werkte op zich perfect maar duurde lang, anderhalf uur zeker.
Met de back up van maandag, was de boel daarna snel weer terug gezet.

Maar, ik denk dus dat Apple er goed aan doet om duidelijk te maken dat je je mobile me password dus niet moet aanpassen. Tenzij ik natuurlijk de chronologie van events verkeerd uitleg en er gewoon een enorme delay in de activatie zit.
Of, het remote wipen, is pas dinsdag jl geactiveerd en was zondag nog, vanwege de betafase, nog niet actief.

Note: ik had op mijn toestel geen toestel-lock code en geen sim pin aangezet. Dom, ik geef het toe (en heb dat nu ook gewijzigd), dat was de voornaamste reden mijn passwords te willen wijzigen.
Als je wel een toestel lock hebt, verbind je toestel zich wel met WIFI/3G en dus met internet en zal het toestel, mits je password niet is gewijzigd mogelijk sneller gewiped worden.

Sephone,

Een harderwijker dus :)?
Ik zelf ook, en ik vind het grappig om iemand uit hetzelfde plaatsje tegen te komen. Zelf woon ik in Drielanden.

Ieder geval, ik ga dus de iphone 26 juni kopen, en ik raak alles zo makkelijk kwijt, dat dit echt perfect is. :smiley:

Ik had al mobileMe toen het nog .mac heette, dus alle instellingen op mijn mac waren nog die van .mac find my iphone weigerd in ieder geval dienst bij mij.

.mac account uit Mail gehaald, opnieuw aangemaakt als MobileMe.
.mac account van iphone verwijderd, iphone weer gekoppeld, en voila. Nu doet find my iphone het wel.

Misschien voor de volgende .maccer die er problemen mee heeft.

[quote:d82337553c="Bart01"]Sephone,

Een harderwijker dus :)?
Ik zelf ook, en ik vind het grappig om iemand uit hetzelfde plaatsje tegen te komen. Zelf woon ik in Drielanden.[/quote:d82337553c]

Kijk kijk een samenscholing van Harderwijkers :slight_smile:

Ik woon in Frankrijk (de wijk, niet het land)

Ik heb sinds vandaag ook mobileme aangeschaft. Vind het tot nu toe perfect werken. Alleen heb ik nog wat vraagtekens bij Find My iPhone. Stel in het geval dat hij gestolen is, en die gene haalt de simkaart eruit. Gaat dan het hele find my iphone feestje niet door? De dief zou ook bij de instellingen eenvoudig find my iphone kunnen uitvinden. En als de iphone uitstaat heb je waarschijnlijk ook pech. Of is er wel aan deze scenario's gedacht?

[quote:1e5cb0b034="Josh_b"]Stel in het geval dat hij gestolen is, en die gene haalt de simkaart eruit. Gaat dan het hele find my iphone feestje niet door?[/quote:1e5cb0b034] Dan ben je hem gewoon kwijt.

Hmm dat is dan weer jammer. Hopelijk vinden ze er wat op.

Daar kan je niks op vinden.

Misschien iets met het IMEI

[quote:3d7cadf3a2]
When mobile equipment is stolen or lost the owner will typically contact their local operator with a request that it should be blocked. If the local operator possesses an Equipment Identity Register (EIR), it then will put the device IMEI into it, and can optionally communicate this to the Central Equipment Identity Register (CEIR) which blacklists the device in all other operator switches that use the CEIR. With this blacklisting in place the device become unusable on any operator that uses the CEIR, making theft of mobile equipment a useless business proposition.[/quote:3d7cadf3a2]

En in plaats dat hij dan nergens meer te gebruiken is zou je hem kunnen opsporen.

Als je een wachtwoord op je iPhone zet is hij toch voor dieven zo'n beetje nutteloos? Je kan er dan echt helemaal niets meer mee.

Ik kan het weten want ik heb een tijdje terug een iPhone gevonden waar een wachtwoord op zat. Niets werkte, dus maar naar de politie gebracht…

Restoren in iTunes ;)

Maar zo’n wachtwoord is wel handig dat niet meteen find my iphone uitgezet kan worden.
Het zou handig zijn als hij om je PIN vraagt als je find my iphone uit wil zetten, want om elke keer die cijfers in te gaan typen zie ik ook niet zitten