Finder: info meerdere items <OPGELOST>

Geen tijd om te zoeken, sorry.... Dus ik doe even een beroep op jullie parate kennis: zojuist vroeg in info op van meerdere items en kreeg ik slechts 1 schermpje met een samenvatting van alle items, en variabelen die item onafhankelijk te veranderen zijn. Zo was ik het gewend. Nu lukt me dat niet meer, en opent er 1 schermpje voor ieder afzonderlijk item..... Wat doe / deed ik verkeerd / goed? M.a.w. hoe krijg ik slechts 1 schermpje voorgeschoteld?

Option+Command+I of tegelijk Toon info met Optiontoets ingedrukt klikken

[quote:ef9d567212="michelvdb"]Option+Command+I of tegelijk Toon info met Optiontoets ingedrukt klikken[/quote:ef9d567212]

Noop. Krijg nog steeds 2 Info schermpjes: voor elk geselecteerd item 1. Wat is hier aan de hand?

[quote:d6ee443c7f="nma"]Wat is hier aan de hand?[/quote:d6ee443c7f]

Tiger

http://daringfireball.net/misc/2005/04/tiger_details#get-info

[quote:be24467b69="moodjoo"][quote:be24467b69="nma"]Wat is hier aan de hand?[/quote:be24467b69]

Tiger

http://daringfireball.net/misc/2005/04/tiger_details#get-info[/quote:be24467b69]

Ik begin het te snappen. De keer dat ik 1 schermpje kreeg voor meerdere items, had ik meer dan 10 items geselecteerd. Vandaar. Dat doet de Finder dan automatisch. Ik krijg het via de toetsenbordcombinatie niet voor elkaar, maar ik weet dan ook niet welke de Command knop is… :oops: Jemig, ik voel me een dummy nu…

edit> bleek het wel te weten, maar ik deed het volgende verkeerd: ik gebruikte de toetsencombinatie met het klikken op Get Info samen. En dat werkt dus niet. Had dat uit een wat verouderd boek over Jaguar. Bedankt voor de hulp allemaal!

Op een bepaalde site (waar ik niet meer maar mag linken) staat de volgende info:

Als je meer dan 1 bestand hebt geselecteerd krijg je pér bestand een info venster te zien. Heb je 10 of meer bestanden geselecteerd, dan krijg je één info venster te zien over alle bestanden. (Dit laatste geldt alleen voor Tiger)

Kortom: je zult er dus minder dan 10 moeten selecteren en dan appel I en dan krijg je gewoon allemaal losse info vensters.

Of je gebruikt het floating info venster met ALT-APPEL-I. Als je daarna 1 of meer files aanklikt zie je meteen de Info daarin.