Finder instellingen

Als ik m'n Finder instellingen aanpas voor "All Windows" (Dus vanuit een Finder venster Command-J en dan dat optie scherm) en ik stel alles in zoals ik het wil hebben (Show Item Info, etc, etc) werkt dat allemaal prima. Start ik m'n Mac opnieuw op, dan zijn de instellingen allemaal weg. Als ik dan Command-J doe is de optie "This Window Only" geselecteerd. Als ik dan op "All Windows" klik krijg ik precies de instellingen die ik zelf had ingevoerd terug, maar dat moet ik dus elke keer doen als ik m'n Mac opnieuw aan zet.

Heeft er iemand een tip over hoe ik die instellingen vast kan zetten zodat ze altijd netjes gebruikt worden als ik m’n Mac opstart?

Ik draai overigens 10.2.5.

Thanks alvast. ;]

open één window verander de instellingen sluit window[/list]

Dat heb ik gedaan, maar dat werkt niet. ;[ Ik heb ook al geprobeerd met 1 window, instellen, sluiten, finder restart, je kan het zo gek niet bedenken, maar hij zet ze steeds terug. ;[

niet 1 window instellen maar 1 window open hebben... geen ander window open hebben.

en anders kun je alle DS_Store’s weghalen:

open de terminal.app en copy past dit exact.!!! maak geen fout:

[b:a5391a6234]sudo find / -name .DS_Store -print -exec rm -f “{}” ;[/b:a5391a6234]

type dan je password in en nu gaat ie al je “finder view instellingen” weggooien.
Als het goed is kan je nu alles wel goed instellen[/b]

Het werkt nog steeds niet ;[ Ik heb 1 window geopend, instellingen aangepast en gesloten. Ik heb ook het terminal commando geprobeerd, maar dat hielp ook niet. ;[ Argh! ;[

~/Bibliotheek/Preferences/[b:55a4d42088]com.apple.finder.plist[/b:55a4d42088] in de Prullenmand zetten; Uitloggen; Inloggen; Nieuw Findervenster openen en naar wens aanpassen. Findervenster sluiten.

Het programma [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18665]DS_Store Cleaner[/url]?

Thanks voor de reacties, ik heb het nu bijna helemaal voor elkaar. Elk Finder venster gebruikt de instellingen nu op 1 na. Het 'computer' overzicht waar je je harde schijven en andere gemounte spullen ziet. Die instellingen zet hij steeds terug op default. In de status bar zie je alleen in dat Finder scherm een potloodje met een streep erdoor, heeft dat er misschien iets mee te maken? Iemand een idee hoe ik dit scherm toch in kan stellen? Ik vind het namelijk handig als ik kan zien hoeveel ruimte er nog vrij is op die schijf via 'Show icon preview'. Thanks alvast!

Inloggen als root wil misschien wel werken.

Bedoel je root enablen en dan uitloggen, opnieuw in Mac OS X inloggen als root en dan Finder instellingen doen? Dat heb ik net geprobeerd, maar dat werkte niet. ;[

Thanks voor de RAZENDsnelle reactie trouwens. ;]