finder loopt vast op lege map

Probeer dit eens: maak een nieuwe map aan op je bureaublad en vraag info op :apple: + i

Wanneer ik dit doe slaagt finder er niet in om de mapgrootte te berekenen… In het dock krijg ik zelfs de melding ‘programma reageert niet’ !!! En ondertussen draait de strandbal maar door!

Info laat zelfs bij mappen met enkele kleine bestanden lang op zich wachten. (ik dacht dat een G5 dual 2Ghz toch sneller kon) :mrgreen:

Ondertussen herstelde ik al de bevoegdheden van mijn schijfje ( cubizer :wink: ) + laatste update OS

Wie speelt het spelletje mee?

Maar vooral: wie lost het op?

Ik heb het geprobeerd. Het info venster zegt idd dat 'ie de grootte gaat berekenen, maar ik krjg geen strandbal en alles blijft netjes werken. Kan het info venster ook gewoon sluiten.

[quote:9c9ab6b42c="macpro"]Ik heb het geprobeerd. Het info venster zegt idd dat 'ie de grootte gaat berekenen, maar ik krjg geen strandbal en alles blijft netjes werken. Kan het info venster ook gewoon sluiten.[/quote:9c9ab6b42c] Precies hetzelfde hier. Wel een stom gezicht, dat "grootte berekenen". EDIT: typo weggehaald en OS is 10.3.4. O ja, staat al in het onderschrift.

Ik heb het even een half uur aangezien, maar de berekening van een lege map blijkt een zware taak die niet te volbrengen lijkt te zijn. Geen strandbal gezien in die tijd, gelukkig...

Even ter inventarisatie: Hebben we ook allemaal os 10.3.4?? Of hebben andere gebruikers dit ook met eerdere os'en...??

Ik heb het niet eerder opgemerkt en heb ondertussen al mijn Macjes braaf omgezet naar 10.3.4 :oops:

In 10.2.8 wordt er niks berekend. Krijg onmiddelijk 0k te zien. Geen probleem. :D

Ik had het laatst ook al gemerkt onder 10.3.3

Inderdaad, maar zodra je er een bestandje in kwakt, geeftie dat wel gelijk aan... (G5 - 10.3.4)