Finder meertalig. Waarom?

Ik heb een raar probleem. Mijn finder is in de menubalk nederlands, maar alle mappen en de inhoud ervan staat in het engels. Bij landinstellingen staat alleen maar nederlands als keuze. Hoe kom ik hier vanaf en heb alles weer gewoon nederlands?

Wie weet dit?javascript:emoticon(’:mrgreen:’)

marcel

Heb je een in de Findervoorkeuren een vinkje gezet bij Toon altijd bestandsextensies? Haal het dan weg.

Nee, hier stond geen vinkje! Nieuwe suggestie?

Wat was je standaardtaal bij installeren?

Nederlands natuurlijk......

Volgens mij wordt een vaste indeling aangemaakt bij installatie, deze (unix)indeling is gebaseerd op engels. Als je de taal op nederlands hebt staan dan zie je een nederlandse indeling, terwijl het engels is.

Ergo: er zal wel iets fout zitten in je taalvoorkeuren. Heb je al geprobeerd een nieuwe gebruiker aan te maken die nederlands als hoofdtaal heeft? Blijft het probleem bestaan?

Ja,

ook een nieuwe account lost niets op. Zelfs Apple wist hier geen oplossing voor, behalve dan alles opnieuw installeren en zo.

Zou het gebruik van Delocalizer er iets mee te maken kunnen hebben? Ik heb nu alleen nog maar Nederlands als taal te kiezen in de landinstellingen.

Het zou kunnen. Misschien is er met schakelen tussen een taal iets fout gegaan, waardoor je deze problemen hebt.

Je zou vanaf de installatieCD diverse talen kunnen terugplaatsen (denk aan engels en bijvoorbeeld frans) en een aantal keer kunnen switchen van gebruikstaal (ff herstarten tussendoor), misschien dat het helpt.

Gebruik je soms FruitMenu?

Nee, geen fruitmenu.

De afgelopen twee uur een nieuw systeem erop gezet maar. Aanvankelijk veel zaken in het frans, maar na wat prutsen met de landinstellingen is alles nu zoals het moet.
de oorzaak van de tweetaligheid blijft vooralsnoog een raadsel.

Ik blijf bereikbaar voor suggesties, want de iMac is weer schoon, maar op mijn G4 is de ellende nog wel aanwezig.

Dank zover voor het meedenken.

Heb je misschien een verkeerd update-bestand gedownload en die geinstalleerd?

Leuke suggestie, maar ik update alleen via programmatuurupdate, dus als ik lieg lieg ik samen met Apple.

[quote:0f23f54a7b="marcellino"]Leuke suggestie, maar ik update alleen via programmatuurupdate, dus als ik lieg lieg ik samen met Apple.[/quote:0f23f54a7b] Ik heb dat dus wel gehad nadat ik de beta van Panther erop gezet had. Maar ik heb het niet over liegen gehad hoor :)