Finder neemt 100% processor in Tiger

Clean install Tiger gedaan. Diverse files teruggehaald van mijn 10.3 systeem. Vervolgens Logic geinstalleerd en een track gebounced.

Het bestand is een .sd2 file van 60 MB. Deze op mijn bureaublad gezet. Het valt op dat QuickTime 7 geen icoontje weergeeft voor dit bestand, terwijl het wel gewoon af te spelen is.

De volgende dag computer aangezet, en de Finder pakt 100% processor. Finder herstarten helpt niet. Toen het .sd2 bestand van het bureaublad afgehaald en ergens in een map gezet. Finder is weer normaal, nou ja normaal, hij pakt nog steeds 17%!

Het lijkt er dus op dat de Finder nog steeds raar doet met sommige files. Wie heeft hier nog meer last van?

Ik had last van Virex 7.5 die continu 100% van mijn processor eisde. Virex weggegooid en alles loopt perfect. Mijn processor loopt op 7 tot 14 % als ik alleen tiger aan hebt staan.

Ik heb een 733mhz QS

wat geeft hij bij ‘activiy monitor’ aan?

Rutger, merk je iets van snelheidswinst in vergelijking met Panther op je machine? Ik heb dezelfde machine als jij, vandaar mijn vraag.

Wat is trouwens een ‘normaal’ percentage qua processorbezetting van de Finder?

[quote:d93763b604="MacBjorn"]Rutger, merk je iets van snelheidswinst in vergelijking met Panther op je machine? Ik heb dezelfde machine als jij, vandaar mijn vraag.

Wat is trouwens een ‘normaal’ percentage qua processorbezetting van de Finder?[/quote:d93763b604]

Mijn interface is een stuk sneller vooral: system prefences; safari; mail en nog veel meer.

het heeft volgens mij ook te maken dat ik een 128mb grafische kaart ingebouwd heb. schijnt dat tiger daar heel veel gebruik van maakt.

Ik denk dat Tiger die kaart alleen aanspreekt wanneer het gebruik wil maken van Core Video... verder zal Tiger toch echt voornamelijk processor en/of RAM aanspreken. Dank voor je antwoord.

De Activity viewer gaf 101% aan, en na het weghalen van het bestand 17%. Een reboot gedaan en nu is het weer gewoon 0.0% zoals het hoort.

Normaaal gesproken neemt de Finder 0-1% in (als je niet in de Finder iets aan het doen bent).