Finder op hol

Gisteren mijn probleem gepost, maar kreeg geen response, intussen wat dingen opgelost maar zit nu met het volgende. Bij de gebruiker die als beheerder aangegeven staat is de finder op hol geslagen en blijft zoeken, dus de gegevens enz zijn niet benaderbaar vanuit de finder ( omdat die niet opstart ). Er was op deze computer een tweede gebruiker, en die heb ik nu helemaal ingericht met de gegevens van de beheerder ( files etc overgezet via een andere mac enz. ) Omdat ik niet in de finder van de beheerder kan komen wil ik nu een nieuwe beheerder aanmaken en de beheerder ( met de finder die op hol is ) een gewone gebruiker maken. Er moet via Terminal e.e.a. op te lossen zijn, ik weet echter niet hoe ?

Kan iemand mij hier mee verder helpen ?

Ik denk niet dat als je een nieuwe beheerder aanmaakt je de orginele beheerder kan trashen. Deze heb je namelijk aangemaakt bij de eerste install van het OS. Je kan alleen een nieuwe gebruiker aanmaken met beheerders-functies.

Je kan proberen in te loggen als root, en dan met een programma als Yasu de permissies herstellen en de de prebinding updaten (en al die andere dingen die moeten: crons draaien, system cache legen etc. etc.)

Als dat niet helpt zou ik ( na backup ) gewoon de schijf wissen en OSX opnieuw installeren.

:apple: