Finder opent altijd met verkeerde weergave

Hi,

Finder opent altijd in de verkeerde weergave.
Bovenaan het finder window heb je drie knoppen waarmee je kunt stellen hoe je je bestanden weergegeven wilt hebben.

Nu staat hij altijd standaard op de meest linkse (die met die vierkantjes), maar ik wil die daarnaast graag hebben. Ik heb me helemaal de pest pokken gezocht, maar kan niet vinden waar ik het moet wijzigen.

Iemand, help!

open je finder venster (computer of Home afhankelijk van gekozen voorkeur)

stel deze vervolgens in op de juiste weergave voorkeur.

En sluit het venster!

als je dit gedaan hebt zal dit mapje in de juiste weergave getoond worden.

Ja, maar als ik een mapje open wat net nieuw is, of waar ik nog niet geweest ben, dan staat ie weer op die stomme blokjes.

[img:02ecfe7a30]http://members.chello.nl/a.nanning/finder.jpg[/img:02ecfe7a30]

klik je voorkeur aan en “alle vensters”.

zie ook eerdere draden.

Alle voorkeuren die er zijn heb ik al aangepast. Daar kan het (volgens mij) niet aan liggen...

Ga in de Finder naar Voorkeuren en zet daar de optie 'Open nieuwe vensters altijd in kolomweergave' uit. Sluit voorkeuren. Open nu een nieuw venster in de Finder (Appletje + N) en stel deze in op je favoriete positie. Sluit het venster. Als je nu opnieuw een venster opent, zul je zien dat hij de laatste weergave heeft onthouden. Succes, Gaston

Eindelijk!

Dank je wel :smiley:

Ja mooi niet dus :( Folders waar ik nog niet geweest ben openen nog steeds in de verkeerde weergave :evil:

Ik heb hetzelfde probleem. Sterker, als ik een nieuwe map aanmaak en daar bestanden in plaats staat hij standaard op 'symbolen'. Als ik dan de weergave wil veranderen in 'lijst' crasht de Finder. Ik heb er mee leren leven maar leuk is anders.

Echt heel raar hoor. Dit probleem is ontstaan na de herinstallatie van gisteren. Ik ga denk ik maar eens een berg prefs weggooien en kijken of dat helpt.

Toch wel raar al die dingen. Bij windows had ik daar nooit zoveel last van :frowning:

Ik heb dat "probleem" ook. Als ik in een map kom waar de zooi niet goed staat druk ik gewoon ff op :apple: -J en dan zet ik 'm op "Alle vensters" en dan is 't goed. Gewoon een tijdje volhouden en er is niks aan de hand.

Het is ook wel handig dat per map wordt onthouden hoe je 'm wilt zien. Ik heb nl mijn MP3 map als lijst en de Pictures map als hele grote voorbeelden, de rest gewoon als normale icoontjes. Werkt wel goed vind ik.