Finder opent niet wanneer ik het dock icon aanklik

Hai,

Op mijn vorige MBP opende finder altijd, wanneer ik het dock icon aanklikte. Op mijn huidige is dat echter niet het geval. Door met de rechtermuisknop het menu te openen en dan 'nieuw finder-venster openen' te kiezen, opent finder wel, maar dit is erg omslachtig.

Iemand enig idee hoe ik dit verander?

Alvast bedankt.

Dan heb je waarschijnlijk al een venster openstaan. 'Swipe' eens met 4 vingers naar beneden en kijk welke vensters er staan.

Er is dan geen finder venster te zien. Als ik op 'toon alle vensters' klik, verschijnt er ook een leeg veld met op de achtergrond mijn bureaublad. Via forceer stop naar 'start opnieuw' maakt ook geen verschil..

Heb je dat probleem ook in een andere account? Anders start je de Mac even op in veilige modus. Bij het opstarten wordt je systeem gecontroleerd op fouten. Na die veilige herstart nog eens normaal opstarten. Dan zou het terug moeten werken denk ik.

Ah, ik heb even alles geupdate en nu werkt het wel. Schijnbaar zat er in de voorgaande versie van os een fout... Thanks voor de hulp in ieder geval!

Dat is dan wel een erg grote fout, welk OS X systeem gebruik je?

Hmmmm … heb op dit moment hetzelfde probleem als TS.
Raar hoor.
OS X Yosemite 10. 10. 3

Ow… Bug in 10.10.3 zegt men hier:

http://www.onemorething.nl/community/topic/finder-reageert-niet-op-dubbelklik/#post-2810753

Op de één of andere manier is het gefixed… :smiley: