finder start niet meer op na herstellen permissies

Mijn finder start niet meer op na herstellen van permissies. Ik kan nu dus ook niet in mijn 2 HD's, bij disk utility's, niets meer! Ik wordt hier een beetje droevig van. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

[quote:23e604fce8="NielsNz"]Mijn finder start niet meer op na herstellen van permissies.[/quote:23e604fce8]

Wat was de aanleiding om dat te gaan doen?

Itunes stopte er een paar keer mee en toen vloog limewire er ook uit. Ik dacht:"Ik herstel mijn permissies even" IK was in de veronderstelling dat je dit altijd wel probleemloos kon doen! Niet dus???

De oorzaak was niet door uw 'Permissies herstellen'...

Er zit ergens anders een probleem, en een ernstig.

Wat zie je als je op de power knop duwt?
Alles zonder dock, menu, bestanden maar wel een achtergrond?
Start eens op met de C druk ingedrukt en CD 1 van je mac in de mac.

Er moet ergens anders een probleem zijn…

[quote:606286e2a3="NielsNz"]Itunes stopte er een paar keer mee en toen vloog limewire er ook uit.[/quote:606286e2a3] Problemen met het systeem veroorzaakt door Limewire zijn al eens vaker langsgekomen. Ik weet niets zeker maar heb het vermoeden dat daar de kwaal zit. Zie oa: [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=49060&postdays=0&postorder=asc&highlight=limewire&start=0]- Directorie beschadigd? (even lezen t/m pagina 2)[/url] [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=530876#530876]- LimeWire op de Mac.[/url] Geen directe oplossingen, wel mogelijk vergelijkbare problemen.

Zoek in ~/Bibliotheek/Preferences naar de voorkeuren van Finder, iTunes, Limewire en verwijder ze.

Beste michelvdb,

weet jij hoe ik dan in mijn bibliotheek kan komen zonder dat mijn HD iconen of mijn finder zichtbaar zijn?
Ik wil best(voor de zoveelste keer) alles opnieuw installeren maar ik heb nog wel bestanden nodig
van mijn systeemmap. Hoe kan ik deze bereiken dan?
Misschien via een andere computer en opstarten via firewire?
Of misschien een xtra HD kopen en daar een keer het nieuwe system op zetten?
Daar zou ik dan op kunnen draaienen kijken of ik zo gegevens van mijn huidige schijf af kan halen???
Ik weet het ook niet, ik begin nu onderhand een beetje stress te krijgen!
(Aangezien dit mijn werkconputer is en nog een hoop werk heb te doen!!!)
DUS GRAAG HULP ! ! !

Je kunt niet (zoals Jello al aangeeft) vanaf cd/dvd opstarten?

Opstarten van je OSX installaie CD/DVD. Of in O9 opstarten als je dat hebt geinstalleerd.

Ja dat lukt wel, maar dan?

De door michelvdb aangegeven bestanden verwijderen.

Kun je als root inloggen? dan kun je in principe alles verwijderen/aanpassen wat je wilt... of heb je een ander user account waarmee je kunt uitproberen of het alleen die account is ??

Oh nou voel me een beetje dom. Als ik opstart vanaf CD kan ik toch alleen kiezen tussen: INSTALLEREN of SCIJFHULPPROGRAMMA ? IK heb toch verder geen toegang tot mijn HD's, laat staan dat ik dingen kan kopieren, weghalen etc. Wil je me, als dat wel kan, even vertellen hoe?

Nee, je kunt in de menubalk ook kiezen voor disk utility of iets dergelijks, (zeg het even uit het hoofd) om van je install CD op te starten om zodoende je HD te repareren.

Voordat er Single User of Terminal geroepen wordt, probeer eerst dit maar:

1. Start op vanaf cd en laat Schijfhulpprogramma de boel even nakijken.
  2. Als dat niks oplevert, kijken of opstarten in Safe Mode wil lukken: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107393

Als het dan nog niet wil, zien we wel verder.

Nou esquare, helaas moet ik melden dat "veilig opstarten" ook niet helpt Mischien nog meer tips? Het begint er steeds meer op te lijken dat ik opnieuw mijn systeem moet herinstalleren. Kan ik op een of andere manier toch nog mijn gegevens redden van deze HD?

Heb je disk utility nu al gedraaid van de install CD?

Ja dat heb ik gedaan en alles is OK.

Als je vervolgens weer van je HD opstart dan start de finder nog steeds niet op?

De terminal is tevens bereikbaar vanaf de install CD’s en je zou via de commandline de gewraakte files moeten kunnen deleten. Kan iemand met verstand van zaken hier even helpen hoe dat moet?

misschien werkt het als ik mijn computer verbind met een andere mac d.m.v. firewire, vervolgens met Appel+T opstart. Normaal gesproken verschijnen dan de HD's op het bureaublad van de andere mac. idee?