Finder toont soms wel en soms niet de pijltjes om een map te openen?

Bij sommige mappen op de desktop waar mappen instaan die objecten bevatten, staat er geen openings pijltje voor, terwijl dit bij andere mappen wel werkt. Waar kan dat aan liggen?

Je bedoelt het symbool voor een alias (Mac) of snelkoppelingen (Windows)??

Ik denk dat de TS deze pijl bedoelt, de “verwijs-pijl”:

Nee, gewoon het kleine driehoekje (grijs) wat voor de map staat, om die te openen :wink:

Kan het zijn dan de map op jouw bureaublad een symlink is (= alias)? Zoals bijgevoegd plaatje:

Ik snap precies wat je bedoeld. Ik had het zelfde probleem met één enkele map. Hierin werden hardnekkig de driehoekjes niet getoond en in alle andere mappen wel gewoon. Hoe ik het heb opgelost, weet ik niet meer. Sorry :frowning:

Deze driehoekjes bedoel je toch?

Ja, exact die bedoel ik. Alleen dan zijn ze er in de ene map wel en de andere niet. En die mappen zijn geen aliassen of zo. Heel vreemd, ik weet niet waar het door komt. Mappen staan beide op de desktop.

Oplossing: Nieuwe map gemaakt en de hele inhoud daar opnieuw ingekopieerd en nu werkt het weer naar behoren, mèt driehoekjes. Geen idee waardoor dit veroorzaakt werd.

Nou ja, ‘gewoon’?
Heb jij wel eens in Finder gezien dat er 4 manieren zijn om mappen te weergeven?
En als je het over “mappen op de desktop” hebt, dan heb je het eigenlijk altijd over symbolen.
Dus wat voor jou gewoon is, is het voor een ander duidelijk niet.

[quote=Ludo url=http://www.onemorething.nl/community/topic/finder-toont-soms-wel-en-soms-niet-de-pijltjes-om-een-map-te-openen/#post-2961060 time=1462053266]Ja, exact die bedoel ik. Alleen dan zijn ze er in de ene map wel en de andere niet. En die mappen zijn geen aliassen of zo. Heel vreemd, ik weet niet waar het door komt. Mappen staan beide op de desktop.

Oplossing: Nieuwe map gemaakt en de hele inhoud daar opnieuw ingekopieerd en nu werkt het weer naar behoren, mèt driehoekjes. Geen idee waardoor dit veroorzaakt werd.[/quote]

Misschien een verkeerde weergave van mappen? Als je het probleem weer hebt kunnen we dit zien als je een screenshot maakt van de volledige mappen :slight_smile:

Die pijltjes verdwijnen als je bijvoorbeeld de bestanden gesorteerd hebt op “Rangschik op”. Want dan is het geen “mappen” structuur en heeft het pijltje geen nut meer!

Klik eens op CMD-CTR-0 (nul) en dan verschijnen de pijltjes weer!