Finder veilig quitten?

Vraagje: Kun je de Finder (in OSX, ik heb 10.3.9) veilig 'geforceerd stoppen'? De Finder herstart zichzelf direct daarna weer.

Ik bedoel, kan de boel in de soep lopen als je de Finder geforceerd stopt? Die Finder zal toch met zaken bezig zijn, op het moment dat je geforceerd stopt.

Als je bijvoorbeeld iets aan het downloaden bent, en je stopt dan de Finder, is dat wel veilig? Is de finder wel of niet nodig bij het downloaden (en dus wegschrijven) van een bestand??

Groeten,
Henk Stolker

Best wachten tot alles gedownload is , maar warom wil je geforceerd stoppen ?

Volgens mij heeft dat geen invloed op file i/o naar de schijven door andere software. Het bestandssysteem van OSX zet je er echt niet mee uit hoor! Finder is gewoon een programma dat de inhoud van je schijven weergeeft.

De Finder is een file manager en een launcher, resp. een blader programma voor je harde schijf en opstarter van programma's die je opgestart wilt hebben. Die schrijft geen bestanden weg. Een grote kopieer- of zoekactie zal je wel onderbreken. De finder herstarten zal over het algemeen niets dramatisch tot gevolg hebben.

edit: ja, wat martiniman zegt.

Bedankt voor alle (snelle!) reacties. Het is dus wel safe om de Finder te quitten/geforceerd stoppen/herstarten/hoe wil je het noemen ;-)

De oorzaak van mijn vraag is dat ik bestanden onzichtbaar wil maken. Dat kan met File Buddy of CloakIt. Maar dan moet ik de Finder herstarten. En daarom wilde ik weten wat er gebeurt als ik de Finder herstart TERWIJL ik bv. iets aan het downloaden ben.

Maar dat is wel safe, begrijp ik nu. Thanks!

Groeten,
Henk Stolker

Bedankt voor alle (snelle!) reacties. Het is dus wel safe om de Finder te quitten/geforceerd stoppen/herstarten/hoe wil je het noemen ;-)

De oorzaak van mijn vraag is dat ik bestanden onzichtbaar wil maken. Dat kan met File Buddy of CloakIt. Maar dan moet ik de Finder herstarten. En daarom wilde ik weten wat er gebeurt als ik de Finder herstart TERWIJL ik bv. iets aan het downloaden ben.

Maar dat is wel safe, begrijp ik nu. Thanks!

Groeten,
Henk Stolker

Dubbel gepost????

Kennelijk. Je kan ook de tekst van je laatste post aanpassen met die tekst, of als nog niemand gereageerd heeft die tweede verwijderen. Blijft het forum een beetje clean.

Yep Fistkikker, dat heb ik hem net in een persoonlijk bericht geschreven, zodat ie de dubbelpost nog kon wissen. Nu staan wij eronder en gaat dat dus niet meer :P

Weer wat geleerd. Voor een volgende keer...