finder venster onthoud breedte niet

Hoi,

Gek probleempje met een venster van de finder.
Ik heb altijd 1 venster openstaan in de finder om snel bij m’n spulletjes te komen. De breedte zo ongeveer vanaf het appeltje tot aan t/m het woord ‘ga’ in de menubalk.
Sinds kort, als ik de computer herstart of opnieuw opstart is het venster ineens veel breder. Dan zet ik het weer goed maar bij de eerstvolgende herstart issie weer breder.
Tja, verder gaat alles goed dus er is geen paniek maar het is wel vreselijk irritant…

groeten en als iemand iets weet alvast bedankt…

[quote:0bff989a8e="rodemarc"]Hoi,

Gek probleempje met een venster van de finder.
Ik heb altijd 1 venster openstaan in de finder om snel bij m’n spulletjes te komen. De breedte zo ongeveer vanaf het appeltje tot aan t/m het woord ‘ga’ in de menubalk.
Sinds kort, als ik de computer herstart of opnieuw opstart is het venster ineens veel breder. Dan zet ik het weer goed maar bij de eerstvolgende herstart issie weer breder.
Tja, verder gaat alles goed dus er is geen paniek maar het is wel vreselijk irritant…

groeten en als iemand iets weet alvast bedankt…[/quote:0bff989a8e]

Wat ik altijd doe is dan het venster open laten staan, eenmalig APPLE-J “toon weergave opties” daar zet ik de voorkeuren op, “alleen voor dit scherm” en sluit daarna “uiteraard” het menu. Dit is “een” oplossing

Nou, ik heb het een paar keer geprobeerd maar het helpt niet. Als ik herstart is het venster wer breder en zijn de instellingen terug veranderd naar 'alle vensters'

[quote:11e0e16fc3="rodemarc"]Nou, ik heb het een paar keer geprobeerd maar het helpt niet. Als ik herstart is het venster wer breder en zijn de instellingen terug veranderd naar 'alle vensters'[/quote:11e0e16fc3]

Dat is niet goed, maardat begreep je zelf ook al.
Ik heb dus een nieuwe poging bij mijn eigen machine gedaan, voor zowel een server als een harddisk lokaal, maar na een herstart staan ze op de plaats waar ik ze voor de herstart gepositioneerd heb. Vandaar dat ik je melde dat ik het op deze manier oplos.

Maar waarom dat bij jouw niet ??.

Ik heb het zowel bij 10.2.8 als bij 10.3.5 geprobeerd

gegroet