finder-vraagjes

enkele vraagjes met betrekking tot finder: [list:a5a7a2d663]is het mogelijk om in finder in een map te sorteren volgens datum, of volgens type bestand, ...? is het mogelijk om de breedte van de balkjes automatisch te laten vergroten, zodat je telkens de ganse namen van de bestanden ziet in een map?[/list:u:a5a7a2d663]

[quote:3da20e0e6f="plato"]is het mogelijk om in finder in een map te sorteren volgens datum, of volgens type bestand, ...?[/quote:3da20e0e6f] Ja, je kunt kiezen voor gedetailleerde weergave, dan zie je die info er ook allemaal bij, maar je kunt in de weergave-opies ook de manier van rangschikken aangeven bij weergave als grote iconen. Bij kolomweergave is het altijd alfabetisch.

[quote:3da20e0e6f=“plato”]is het mogelijk om de breedte van de balkjes automatisch te laten vergroten, zodat je telkens de ganse namen van de bestanden ziet in een map?[/list][/quote:3da20e0e6f]
Ja. Onderaan de kolom staan 2 streepjes. Dubbelklik ze om de kolom net zo breed te maken als de langste bestandsnaam, sleep ze om de kolom te veranderen, en sleep ze met de alt-toets ingedrukt om [u:3da20e0e6f]alle[/u:3da20e0e6f] kolommen breder te maken.

Unsound,

jij bent precies mijn persoonlijke hulp-buddie!

thanks!

Graag gedaan. :)

He eerlijk zullen we alles delen :wink:

Je blijft van mijn vriendin af, hoor je me !

:x

LOL :P Maar ik doelde op jou :wink: