Finder zoekt niet volledig?

Het valt mij op dat met het zoeken op (Appeltje F) “soort” is “afbeelding” niet alle afbeeldingen laat zien. Ik ben een oude iPhoto bieb aan het uitzoeken en ik filter dan b.v. in een map “2004” op “soort” is “afbeelding”. Alleen al in één map zouden 209 jpg’s zitten maar de zoek actie komt maar uit op 59 resultaten. Alle foto’s zijn op dezelfde dag gemaakt met dezelfde camera en hebben allemaal een juiste extensie.

Is dit een Mavericks probleempje? Het is overigens op een nieuwe MacBook Pro dus ik ga ervan uit dat de software in dit geval nog geen kuren vertoont. Niet echt betrouwbaar dus om er vanuit te gaan dat je met deze zoekopdracht alle afbeeldingen daadwerkelijk ziet.
Het viel mij op omdat ik de foto’s die in de zoekactie naar voren kwamen had getagged met een rood balletje, toen ik later naar dezelfde map klikte zag ik dus nog een hele boel afbeeldingen zonder balletje.

Niemand dezelfde ervaring?

Blijkbaar heeft nog 1 iemand dezelfde ervaring: https://discussions.apple.com/thread/5525980?tstart=0

Kan iemand eens testen of willekeurige zoek opdrachten ook de juiste resultaten geven?
Dus b.v. soort = afbeelding en controleren of het getoonde aantal overeenkomt met het daadwerkelijke aantal?

Misschien heb ik de oplossing gevonden.
Ga naar system preferences > spotlight >click privacy
-Sleep nu je hd in het veld “prevent spotlight from searching these locations”.
-Laat het een paar seconden staan en verwijder je hd icon weer.
-Nu gaat als het goed is spotlight de harde schijf opnieuw indexeren.