Finding Nemo installeren lukt niet

Mijn zoon heeft een 'PC'-spelletje gekregen doch het wil niet draaien. Terugbrengen gaat niet want ik weet niet waar het vandaan komt. Ik probeer 'Finding Nemo, underwater world of fun' op een Mac te starten. De systeemvereisten kloppen : een Mac G3 of hoger, OS X 10.2 of hoger en voldoende geheugen. Het staat duidelijk op de doos en op de CD dat het voor Mac en PC is. Als ik de CD insteek, verschijnt er alles voor PC. Je weet wel, files met dll, ini, exe, autostart enz... Maar niks voor de Mac. Het enige dat ik kan gebruiken is de handleiding in pdf formaat. Normaal gezien is zo'n CD hybride gemaakt, zodat die automatisch het juiste formaat laat zien. Handleiding maakt me niks wijzer. Daar zegt men : CD insteken en instructie op scherm volgen. Nou... Weet iemand hiermee raad? Ik heb al het half internet afgezocht zonder resultaat.

Wellicht is het tè logisch maar voor de volledigheid noem ik het toch ff: je weet dat je een programma moet draaien? Als je gewoon een Finder-venstertje van de CD tevoorschijn kan toveren, dan zou daar als het goed is een bestand tussen moeten staan waarvan de 'Kind' een 'Application' is. (ik ga er ff van uit dat je in het Engels werkt). Als het draait op een Mac, is dat hetgene dat je kan draaien/opstarten...

Ja hoor, dat weet ik. Maar zoals ik al zei : alles is PC stuff. Ik heb redelijk wat ervaring met Mac (en ook een beetje Windoos) en alles wat ermee te maken heeft. Dit vind ik dus zeer raar. Overal staat duidelijk dat het voor Mac en PC is, maar ik vind NIKS dat ook maar even op Mac kan draaien. Als ik bijvoorbeeld Freddi Fish insteek (om het bij de vissen te houden), dan zie je een wezenlijk verschil als je die in de Mac of in een Windows machine stopt. Dat is dus ook de bedoeling van een hybride CD. Met deze van Nemo gaat het dus fout, het lijkt wel alsof ze alleen in ISO9660 is gebrand (alleen voor PC).

Even getest op VirtualPC, daar draait ie perfect onder Windows XP. Maar dat wil ik dus niet. Het moet op Mac kunnen.

Het zal me niet verbazen dat de Mac versie simpelweg ontbreekt. Ik heb dat een tijdje terug ook gehad met een PC/Mac versie van warcraft. Wel de PC-versie maar niet de Mac versie. Die zijn ze dan gewoon 'vergeten' er op te zetten...

Kijk eens bij de fabrikant van het spel. Misschien zijn er meer klachten over geweest. Ook kan het zijn dat ze de mogelijkheid bieden om deze om te ruilen voor een die wel werkt. Blizzard (warcraft) biedt die optie wel.

Succes!

Ik ben ook van die mening dat het gewoon 'vergeten' is. Maar ik vind het toch vreemd want het is een niet zo'n nieuw spel. Dan kan je al niet meer spreken van een productiefout. Helaas kan ik het niet terugbrengen, want de mensen van wie hij het heeft gekregen, kan ik niet meer bereiken. Dus terugbrengen naar de winkel gaat niet. Ik hoop op een eventuele rechstreekse omruiling bij de fabrikant, maar ik vind er bitter weinig van. In de handleiding en op de doos staat niet veel. Het is een Disney Pixar game. Hebben die ergens een hoofdzetel in België of Nederland?

is het een orginele cd?

wellicht een overbodige vraag maar met kopieëren wordt wel eens wat vergeten.

Jazeker. Allé, ik denk het toch. Ze ziet er origineel en professioneel uit. Het was een kadootje van een kennis voor onze zoon.

Ik vind dus nergens info over dit spel. Wel Finding Nemo Underwater world of fun voor PC, maar niets voor Mac. Vreemd... Op de doos staat THQ. Blijkt een support organisatie te zijn voor Disney games. Ik heb via omwegen de support page ingevuld en opgestuurd. Ik ben benieuwd...

[url=http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B00007LZ1N/002-7228997-0866432]Amazon[/url] zegt dat het "PC and Macintosh compatible" zou moeten zijn idd. Ik zou dan ook de fabrikant ff aan de tand gaan voelen.

Suc6

Ondertussen heb ik nieuws van de Nederlandse verdeler. Er staat gewoon geen Mac-versie op, dat is normaal. En dat ondanks de vele aanwijzingen die duidelijk vermelden dat het ook op Mac kan. :x Ze hebben voorgesteld om het bedrag van het spel te crediteren op mijn rekening, en ik mag het spel houden. Nou, ik zit er niet mee in voor die paar euro's, maar ik vind het eerder een principe-kwestie. Wat denken jullie?

Ind rechtzaak aanspannen tegen verkeerde informatie versprijden. :lol:

OK, zal ik doen. Wie wil sponsor zijn?