Hallo allemaal,
Weet iemand of er plannen zijn bij Apple om in de nabije toekomst een fingerprint reader toe te voegen aan de Macbook Pro’s en support hiervoor in OSX ? Ik vind dit namelijk momenteel een groot gemis.
Groet,
Eric
Hallo allemaal,
Weet iemand of er plannen zijn bij Apple om in de nabije toekomst een fingerprint reader toe te voegen aan de Macbook Pro’s en support hiervoor in OSX ? Ik vind dit namelijk momenteel een groot gemis.
Groet,
Eric
Ze zijn ermee bezig met de iPhone meen ik ergens gelezen te hebben, het zou niet vreemd zijn als dat ook in het trackpad komt. Maar ik zou het niet missen.
[quote:0fe61df91f="Afroman"] Maar ik zou het niet missen.[/quote:0fe61df91f]
Tot dat je niemand op je mac wil…
Dan is er wel iets beters te verzinnen dan een vingerafdrukje.
Geen mac..
Maar zo kan je bijvoorbeeld inloggen en kun je instellen dat bijvoorbeeld niet elke gebruiker alles mag. Heel handig want je kan niet inbreken in iemands anders account ;)
Doe dan direct een iSight met irisscan.
(Is OMT vandaag echt zo traag of ligt het aan mij…)
Er zijn zeker wel aparte USB aangesloten dingetjes te koop voor vingerscans! Alleen de software nog.
[quote:5295d77d57="Nietzman"]Dan is er wel iets beters te verzinnen dan een vingerafdrukje.[/quote:5295d77d57] Precies, dikke Filevault.
[url=http://www.google.com/search?client=safari&rls=en-us&q=%22os+x%22+fingerprint+reader&ie=UTF-8&oe=UTF-8]LMGTFY[/url].
Er zijn inderdaad vingerafdruklezers die via USB werken met OS X.
Dankjewel cailin (eindelijk een opmerking ontopic)! Die zien er goed uit, nu de vraag nog afwachten. Misschien komt er een breder assortiment!
Houd er rekening mee dat vingerafdrukken niet geschikt zijn als passwords; je laat tenslotte ook niet je password achter op alles wat je aanraakt. Alle scanners kun je eenvoudig voor de gek houden met plakbandjes of meer James Bond achtige truuks.
Kijk bijvoorbeeld maar eens hier: link