Fink problemen met Ethereal

Als ik probeer om via Fink Ethereal te installeren en ik heb Fink ingesteld om prebuild binaries te gebruiken, dan wordt dit een mooi zootje van foutmeldingen. Dus stel ik Fink maar in om het ding te compileren. Helaas, Fink wil niet meewerken:

[code:1:7f5e503f52]Failed: This package must be compiled with GCC 4.0.0, but you currently have GCC 4.0.1 selected.[/code:1:7f5e503f52]

Hoe kan ik dit probleem aanpakken? Iemand ervaring met Fink en de neiging om iets té precies op de compilerversie te letten?

[code:1:cece74dfb9]sudo gcc_select 4.0[/code:1:cece74dfb9]

zou voldoende moeten zijn :wink:

En nu het er toch over gaat (even tussendoor ethereal compilede zonder problemen bij mij met gcc 4.01), ik heb nu alleen het probleem dat ethereal zijn eigen packets niet kan lezen. Dus na een capture krijg ik altijd dat het packet malformed is, terwijl ik het met tcpdump wel open kan krijgen...

Heb em net aangezet, alleen via darwinports, lijkt allemaal goed te gaan.

Misschien ook nog een optie.

Helaas, ik krijg dan dit te verwerken:

[code:1:9b45d01c28]
kvaruni$ sudo gcc_select 4.0
You are already using gcc version 4.0 as the default compiler.

kvaruni$ sudo gcc_select 4.0.0
The following is missing from your gcc 4.0.0 compiler installation.
Reinstall the 4.0.0 compiler, or use another release.
/usr/bin/gcc-4.0.0
/usr/bin/g+±4.0.0
/usr/include/gcc/darwin/4.0.0/stdint.h
/usr/include/gcc/darwin/4.0.0/
[/code:1:9b45d01c28]

goe kan ik die versie 4.0.0 herinstalleren? Ik heb even rondgezocvht op internet en op de site van GCC, maar ik vind toch niet direct een kant en klare oplossing.

Heb je wel de hele Xcode suite geinstalleerd? staat op je Tiger installatie DVD, zo ja probeer em nog eens te installeren .Bij mij compileerd ie probleemloos. Dus het ligt niet aan ethereal.

yups, de volledige suite, heb onder andere ook de laatste versie van de developer site gehaald. verder ook al ethereal op deze iBook gecompileerd, maar staat zopas verse kopie van Tiger op.

Waarschijnlijk moet je de 'unstable tree' van fink activeren, zie [url=http://fink.sourceforge.net/faq/usage-fink.php#unstable]hier[/url]. Probeer daarna nog eens om ethereal te compileren. Welke versie van fink heb je trouwens, je kunt het vinden via [code:1:146ef6c950]fink -V[/code:1:146ef6c950] in de terminal te typen. Misschien heb je nog een oude versie nadat je bent overgegaan op Tiger.

Zet inderdaad de unstable packages eens aan en doe doe dan de fink selfupdate...

Hier heb’k iets heel raar, was enorm aan het klooien om gtk in orde te krijgen (nog steeds niets , warning display not found nog steeds) , heb er dus finkinstall package eens af gesmeten de map sw ook, dus toen deden de aliasen fink en apt etc etc niets meer, dus zet ik er fink opnieuw op, nog wat verder zoeken zodanig dat ik gtk applications zou kunnen runnen, maar werkte niet, ondanks dat gtk er succesvol op stond… Dus ik zet er emacs etc terug op, en ik zet m’n mac af.

Na een reboot blijkt niets nog te werken… :s , heb er de map sw nog eens af gesmeten, fink 0.8 er nog eens opnieuw opzetten straks en rebooten, eens zien wat dat geeft…

[quote:bca542632e="Chasnam"]Na een reboot blijkt niets nog te werken.. :s , heb er de map sw nog eens af gesmeten, fink 0.8 er nog eens opnieuw opzetten straks en rebooten, eens zien wat dat geeft..[/quote:bca542632e] Ik begrijp niet goed wat je probleem nu is. Misschien kun je wat duidelijker omschrijven wat er mis gaat, dan is de kans op een oplossing ook groter. Je zou ook de package maintainer van gtk kunnen emailen.

En om /sw er een paar keer af te gooien en fink opnieuw te installeren lijkt me meer iets wat een Windows gebruiker zou doen :?

[quote:006a580dad="koen"][quote:006a580dad="Chasnam"]Na een reboot blijkt niets nog te werken.. :s , heb er de map sw nog eens af gesmeten, fink 0.8 er nog eens opnieuw opzetten straks en rebooten, eens zien wat dat geeft..[/quote:006a580dad] Ik begrijp niet goed wat je probleem nu is. Misschien kun je wat duidelijker omschrijven wat er mis gaat, dan is de kans op een oplossing ook groter. Je zou ook de package maintainer van gtk kunnen emailen.

En om /sw er een paar keer af te gooien en fink opnieuw te installeren lijkt me meer iets wat een Windows gebruiker zou doen :?[/quote:006a580dad]

Ik had wat zitten klooien met fink, unstable and update all enzo gedaan, en aangezien het maar wat uitproberen was, heb’k sw eraf gesmeten zodat ik fink opnieuw kon installen (anders geeft install fout dat de map er al staat) dan terug unstable gezet zodat ik gtk+2 zoals op hun site staat kon installen, en zo verder kon doen… Dit heb ik nu gedaan, gtk is nu succesvol geinstalled, mozilla is nu reeds een hele tijd aan het installen, neem aan dat hij nu de gtk applicatie correct build, dus we zullen zien wat het geeft eens hij gedaan heeft… Dus is atm niet echt een probleem, fink blijft nu werken na reboot, raadde gewoon aan fink selfupdate eens te doen…

En tja, oude gewoonten leert men niet zo snel af zeker he…