Fire Wire doet vreemd...

Ik heb een PowerMac G4 MD (PM) en een iBook G4, de PM zit ook nog aan een andere computer vast via ethernet. Ik wil graag via een fire-wire draadje bestanden uitwisselen tussen de PM en iBook. Eerst lukte het niet goed, en toen weer wel, en nu weer niet! Aarg!!!

Het probleem: Ik sluit fire-wire aan enzo, en netwerk zegt dat hij is aangesloten. Als ik command + K doe en dan zoek naar afp://scout.local/ (de iBook heet scout) dan kan hij niks vinden… en ja het delen staat aan en fire-walls uit :stuck_out_tongue: En andersom lukt het ook niet… Soms wel, als ik snel kabel in steek en snel Command + K doe en zoek, kan ik inlogge… maar meestal houd het daar op.

Helllp!!! Plzzz! :cry:

Om een fire wire netwerk op te zetten tussen twee mac's dien je in te pluggen en dan de andere op te starten met de T toets ingedrukt.

@digitalguru: wat jij beschrijft is communicatie tussen een mac en een mac die je gebruikt als harde schijf. Je kan echter gewoon met een firewirekabel een gewoon netwerk opstarten tussen twee macs. (gewoon de mac een vast ip-adres geven en in finder ga/verbind met server/"ip-adres van andere mac"

(je moet geloof ik wel ook onder Pref/netwerk/config.netwerkpoorten een nieuwe poort configureren onder de naam firefire)

Jah... allemaal gedaan, maar volgens mij na het bevoegtheden herstellen doet hij het niet meer goed...

vreemd heb je al geprobeerd om met een gewone netwerkkabel te verbinden?(zodat ge zeker weet dat het aan de firewire ligt) heb je al geprobeerd een ander toestel(scanner, digi cam..) met firewire aan te sluiten?

ik weet het ook niet…

Met gewone netwerk kabel werk alles perfect, ik heb geen andere dingen met fire wire verbonden gehad. Het vreemde was dat hij het toen eerst wel deed, en toen niet meer.... Misschien word het tijd voor de powermac voor een schone installatie. :?