fire wire probleem

Als ik aan het monteren ben in FCP 4, valt af en toe de fire wire eruit en krijg ik geen beeld meer terug via mijn camera. Wie weet hoe dat komt en hoe is dat te verhelpen.

Even technisch, dit gebeurt sinds ik ben overgestapt naar OSX, werk inmiddels met 10.3 op een G4 mp 450 MHz. De camera is PD100 van Sony.

Help

Allard

gezien dit probleem zich voordoet sinds je op OSX bent overgestapt , lijkt het erop dat je de permissies eens moet herstellen; dat is een veel voorkomende bron van problemen in OSX (ook met de firewireverbinding) ; eigenlijk moet je dat regelmatig eens doen, en zeker bij het installeren van software of upgrades heb je ook voldoende RAM ?

Misschien een beetje domme vraag maar hoe herstel ik mijn premissies? Geheugen lijkt me geen probleem met 768 MB SDRAM.

dank Allard

Programma's/hulpprogramma's/schijfhulpprogramma/schijf-ehbo. Je HD selecteren en dan kiezen voor Herstel-volumebevoegdheden.

Ik ga het meteen doen! dank voor de steun.

Groet allard

Ik heb hetzelfde probleem Ik heb een G5, dual 2 gig en tijdens het batch en FCP 4 HD valt de verbinding fire wire naar mijn sony DVCAM DSR-20 deck regelmatig weg

nog een paar suggesties 1) ik had aan analoog/firewire convertor van ADS Pyro; alle instelling geprobeerd maar zelfde verschijnsel: soms deed ie het wel, soms niet enz - met iMovie - met Final Cut ging het helemaal niet terug naar de winkel, vevangen door DAC 100, instellingen gezet volgens boekje en alles werkte; noteer dat die convertors blijkbaar andere instellingen hebben voor de firewire uitgang naargelang je met windows of mac os werkt; dus er is zoiets als firewire en firewire in datzelfde boekje van de DAC100 wordt volgende aanbevolen om goed te werken met Final Cut Pro: in the preferences of FCP: Uncheck "abort capture on dropped frames" Uncheck "abort capture on time code break" dit om te vermijden dat het opnemen zou stoppen

2)Gelezen:in een engelstalig forum had iemand ook nogal problemen met zijn Mac firewire poorten - heeft toen een PCI firewire kaart gekocht, in zijn Mac geplaatst en zijn problemen waren opgelost