firefox 1.0 op iMac/G4 (10.3.6): muis niet actief op pagina

Hallo,

Ben firefox 1 geinstalleerd, de safari bookmarks geimporteerd (met wat vlieg en kunstwerk), en tadaa… de muis is alleen actief op het adres en zoek-veld in de browser. Als er iets op de pagina is in te vullen, zoals dit bericht bijvoorbeeld, krijg ik dit veld niet actief. Ik kan klikken en typen wat ik wil, niets gebeurt.

Enig idee?

Groet,

Pluis

firefox is nog net helemaal insectenvrij. Ik kan soms niet copy/pasten vanuit en in firefox. Herstart eens een keertje, of donder de pref-flies van fireffox weg.

Met copy/pasten gaf je me iets om te proberen.

Hallo gretver,

Dat ik nu pas ‘Hallo gretver’ schrijf geeft helaas aan dat er nog wat problemen zijn. Ik schrijf dit nu namelijk met als browser Firefox 1.0. Ik had de Mac gereboot (wat nu nog zelden voor komt omdat er meestal twee mensen ingelogd zijn), en zag de muis op een veld in een pagina “actief” worden. Typen kon ik echter nog niet, maar pasten wel! En nadat ik iets ge-paste had kon ik ook ineens schrijven!

Maar er is geen pijl op te trekken. Nadat ik in mijn blog-post een verhaal aan het tikken was en een link wou opzoeken op een andere tab kon ik bij terugkomst niet verder tikken. Een andere keer liet zich een webadres in de website niet copy-en, en nu werken de pijltjes toesten niet (ik moet met de muis de cursor plaatsen, backspace werkt wel gewoon, en als ik een ’ karakter typ spring ik uit dit edit-veld). Ik heb ook de plist van mozilla.firefox een keer weggeflikkerd, maar dat hielp verder niets.

Omdat Firefox snel en overzichtelijk is blijf ik met deze makkes nog eventjes doorklooien totdat het me waarschijnlijk een keer te moeizaam wordt. Hopelijk is er inderdaad iets mis waar aan gewerkt wordt.

Bedankt voor je reply.

Groet,

Pluis

Ja, toch maar weer Safari. Ik kreeg in firefox een heel venster volgetypt, maar bij het submitten melde firefox dat het venster leeg was. Gelukkig voor mij kon ik de boel met copy, Safari, en paste toch verzenden.

Toch jammer. Het verbaasde me eerlijk gezegd dat ik zo snel aan dat Firefox vast wou blijven zitten. Na jaren Netscape via Opera naar Safari (Mac) en Mozilla (Linux/M$) en nu naar Firefox (Mac/Linux/M$). Voor de mac dus weer Safari (op Linux/M$ geen problemen met firefox so far), wat me overigens zeer goed bevalt. Sommige sites blijven echter problemen geven, en bij bepaalde datum-lijstes is van bv [24] [september] [2004] alleen [2] [september] [2004] zichtbaar (zonder dat safari vergeet dat ik 24 bedoel by the way). Daarbij is Safari helaas niet meer zo snel in vergelijk met vooral firefox.

Anyway, mijn mening doet er dus ECHT niet toe.

Groet,

Pluis

[quote:7127a47146="pluis"] Anyway, mijn mening doet er dus ECHT niet toe. [/quote:7127a47146]

Eeehhh… oke, waarom niet?

Maar goed. Ik vijnd het een raar probleem. Ik heb heel soms problemen met copy/pasten in firefox. Maar na een herstart van het programma gaat het al beter. Heb je trouwens extensies geinstalleerd in Firefox? DAt kan nog wel eens voor conflicten zorgen. nl.
Probeer anders een andere versie. Ik zou ook even een bugrport sturen naar de ontwikkelaars als ik jou was…

Ik gebruiktrouwens vooral shiira. Dat is een echt veel snellere browser. Wel jammer dat hij veel van de functionaliteiten van firefox mist…

[quote:5d172147e5="gretver"][quote:5d172147e5="pluis"] Anyway, mijn mening doet er dus ECHT niet toe. [/quote:5d172147e5]

Eeehhh… oke, waarom niet?
[/quote:5d172147e5]

Ach, kon de verleiding niet weerstaan toch weer iets over een browser te zeggen, maar wou er ook geen serieus punt van maken.

[quote:5d172147e5=“gretver”]
Heb je trouwens extensies geinstalleerd in Firefox? DAt kan nog wel eens voor conflicten zorgen. nl.
Probeer anders een andere versie. Ik zou ook even een bugrport sturen naar de ontwikkelaars als ik jou was…
[/quote:5d172147e5]

Had ik niet. Bedankt voor je tips maar ik zit deze versie uit en kijk af en toe of er iets nieuws is. Om een zinvol bugreportje te sturen moet ik van mezelf weer zoveel dingen naPluisen dat dat me nu echt teveel is (=tijd).

[quote:5d172147e5=“gretver”]
Ik gebruiktrouwens vooral shiira. Dat is een echt veel snellere browser. Wel jammer dat hij veel van de functionaliteiten van firefox mist…[/quote:5d172147e5]

Ik heb 'm gedownload en ben meteen gaan spelen (daar heb ik dan WEL tijd voor, sorry). Al m’n Safari bookmarks met 1 klik overgenomen, en inderdaad een stuk sneller. Tot nog toe geen problemen met formulieren of wat dan ook, en wat ie nu kan is min of meer al dat ik gebruik (ik heb nog geen functionaliteiten gemist, ik weet niet beter).

Nogmaals bedankt voor reply.

Groet,

Pluis

Graag gedaan hoor...

Firefox heeft veel mogelijkheden voor extensies. Dat bedoel ik met extra functionaliteiten. RSS reader en dat soort werk. Ik vind het erg handig, maar Shiira biedt deze extra’s niet. Veels succes met je perfecte-browser zoektocht.