Firefox 1.5

[url=http://www.mozilla.com/firefox/]Firefox 1.5[/url] is dus uit. Erg fijne browser geworden!

Het enige wat me nog niet lukt is om de search plugins opnieuw toe te voegen (via http://mycroft.mozdev.org/ )
Hebben meer mensen dit probleem?

Zitten wat kleine subtiele aanpassingen in, is ergens een duidleijke lijst met alle aanpassingen te vinden. Heb het nog niet kunnen vinden. Wat ik wel irritant vindt, is dat de plaatje vergroten als ik erop sta en scroll. Hoe gaat dit uit.

De prominentere knop voor het wissen van je browse data is een goed puntje, staat nu onder ‘extra’.
Ik ben voorals nog erg tevreden.

Ik heb hem ook nogmaar eens gedownload. Ik ben een tevreden Safari gebruiker (buiten het ebay.be inlog probleem waar ik nog niets op gevonden heb, buiten naar ebay.nl te gaan) maar ik ga de nieuwe Firefox zeker en vast eens testen.

Werkt op zich wel fijn maar ik ben en zal nog altijd Safari'ist blijven

[quote:d69fba4fa3="buxx"]Zitten wat kleine subtiele aanpassingen in, is ergens een duidleijke lijst met alle aanpassingen te vinden. Heb het nog niet kunnen vinden.[/quote:d69fba4fa3]

www.mozilla.com/firefox/releases/1.5.html

Kijk zeker ook eens bij je Firefox - Preferences voor de nieuwe instellingen.
Wat ik zelf erg fijn vind is dat je kunt instellen dat links die normaliter in een nieuw venster worden geladen nu in een nieuwe (of in het huidige) tab-blad worden geladen. Dus je hoeft niet meer appeltje in te drukken.

Ik blijf toch bij Camino, zelfde engine maar met een Cocoa interface, voelt allemaal véél beter aan. Jammer van de extensies, maar ik kan zonder :)

[quote:551e35b971="Melville"][quote:551e35b971="buxx"]Zitten wat kleine subtiele aanpassingen in, is ergens een duidleijke lijst met alle aanpassingen te vinden. Heb het nog niet kunnen vinden.[/quote:551e35b971]

www.mozilla.com/firefox/releases/1.5.html

Kijk zeker ook eens bij je Firefox - Preferences voor de nieuwe instellingen.
Wat ik zelf erg fijn vind is dat je kunt instellen dat links die normaliter in een nieuw venster worden geladen nu in een nieuwe (of in het huidige) tab-blad worden geladen. Dus je hoeft niet meer appeltje in te drukken.[/quote:551e35b971]

dat kan ook met safari saft :wink:

safari is de enige die zoom to content ondersteunt dus voorlopig zal ik nog safari blijven gebruiken

eindelijk. Ik zal eens gaan kijken of het nu een beetje een alternatief is geworden voor safari. De zoekfunctie vond ik altijd al perfect, maar voor de rest vond ik het een lelijke browser.

Firefox 1.5 schijnt erg moeilijk te doen met Java. Ik heb de oude FF van de backup geplukt.

de javadetectie bij www.map24.com lukt niet en laat FF crashen! verder staat bij mij rechtsonder "fout in de verbinding" wie weet wat dat is en hoe ik java beter aan de gang krijg?

[quote:1cabd0ee2f="vincentvega"]de javadetectie bij www.map24.com lukt niet en laat FF crashen! verder staat bij mij rechtsonder "fout in de verbinding" wie weet wat dat is en hoe ik java beter aan de gang krijg?[/quote:1cabd0ee2f]

Java embedding plugin gebruiken misschien? Ik gok ook maar wat maar het zou kunnen helpen.

[quote:3a5306ead2="kenmasters"][quote:3a5306ead2="vincentvega"]de javadetectie bij www.map24.com lukt niet en laat FF crashen! verder staat bij mij rechtsonder "fout in de verbinding" wie weet wat dat is en hoe ik java beter aan de gang krijg?[/quote:3a5306ead2]

Java embedding plugin gebruiken misschien? Ik gok ook maar wat maar het zou kunnen helpen.[/quote:3a5306ead2]

waar haal je die vandaan?

Firefox 1.5 heeft een vervelende bug op Mac OSX 10.2 (Jaguar) en werkt gewoon in z'n geheel op een iBook G3 niet lekker.

Ik heb jaren Firefox gebruikt, vanwege plugins als Addblock, wat Camino niet heeft.
Echter, Camino 1.0b is uit en gebruikt dezelfde engine als Firefox 1.5. En er zijn extra voorkeurspanelen gemaakt, waarmee je een hele krachtige addblocker erbij krijgt.

Camino werkt prima en snel op oudere systemen, juist omdat de browser specifiek voor de Mac is en het beste alternatief voor Firefox gebruikers die geen OS 10.4 hebben (en dus ook niet de nieuwe Safari).

Camino : http://www.caminobrowser.org/
CaminoTools : http://www.nadamac.de/camitools/index.php

Sinds Camino versie 1 heeft bereikt, is het met Caminotools ook mijn eerste browser geworden op mijn Jaguar. Opera heb ik eruit geflikkerd, die ging zich steeds stroperiger gedragen.

[quote:59b948c331="vincentvega"][quote:59b948c331="kenmasters"][quote:59b948c331="vincentvega"]de javadetectie bij www.map24.com lukt niet en laat FF crashen! verder staat bij mij rechtsonder "fout in de verbinding" wie weet wat dat is en hoe ik java beter aan de gang krijg?[/quote:59b948c331]

Java embedding plugin gebruiken misschien? Ik gok ook maar wat maar het zou kunnen helpen.[/quote:59b948c331]

waar haal je die vandaan?[/quote:59b948c331]

Misschien heb je hier wat aan:
www.macfixit.com/article.php?story=2005120216300499

Ik heb 1.5 net geïnstalleerd en kom in elk geval één dingetje tegen dat me minder bevalt. In 1.0.7 op zowel Mac als Windows kon je met [ctrl]+[tab] naar de volgende tab in je venster en met [shift]+[ctrl]+[tab] naar de vorige tab. Dat werk niet meer. Iemand een idee of je dat ergens kunt instellen?

Ik heb er net deerpark op gezet maar ik vroeg me af is daar ook een nederlandse versie van

Deer Park is een bèta van Firefox 1.5. De officiële versie is ook in het Nederlands en te downloaden op [url=http://www.mozilla.com/]Mozilla.com[/url] (jaja, ze zijn nu ook commercieel).

Ja maar deze versie was speciaal voor de G4 , en ik moet zeggen het gaat als een speer Het is niet zo'n probleem dat engels maar ik was gewend aan de nederlandse versie

Goed, ik snap 't niet meer, wie kan me helpen?

Ik heb FF 1.5 op m’n iMac G4 met 10.4 gezet, maar ik krijg embedded quicktime filpjes niet in beeld, wel even het quicktime logo, maar daarna is 't beeld pleiten. Ook shockwave en flash zijn een probleem, geen beeld (flitst heel even voorbij), wel geluid. In Safari en met de vorige versie van FF werkte alles nog prima…

HELP!! :cry:

[b:60067d7de6]Edit[/b:60067d7de6]: ik kom er net achter dat als ik hier test het bij het beheerdersaccount wel werkt, maar onder mijn gewone gebruikersaccount dus niet :?