firefox profiles

hallo,

ik heb een vraag met betrekking op het booten van verschillende firefox profiles.
nu heb ik veel gegoogled, en kwam ik dus op de manier om het via de terminal te doen via de volgende command

[code:1:936bb55afc]
‘/Applications/Firefox.app/Contents/MacOS/firefox -P “henno”’[/code:1:936bb55afc]
hiervoor heb ik in de bashrc aliassen aangemaakt, en dit werkt prima… maar in mijn ogen een beetje omslachtig.

daarom heb ik liever gewoon een snelkoppeling op mijn desktop die mijn andere profile laadt. is dit mogelijk, en hoe?
zelf ben ik geen unix expert oid, maar ik kreeg het niet voor elkaar om aan een normale osx snelkoppeling een waarde te geven.

wie-o-wie denkt en/of heeft hiervoor een geschikte oplossing? alvast bedankt.

mvg

Als je "henno" weg laat dan krijg je bij het opstarten van firefox toch een keuze venstertje?

ik ben niet op zoek naar een keuze venstertje, dit is enkel de profile manager die je oproept dmv; [code:1:ea530d00dc]'/Applications/Firefox.app/Contents/MacOS/firefox -profilemanager'[/code:1:ea530d00dc] ik wil een snelkoppeling die de profile 'henno' direct opent. dat doet de command line in mijn eerste post. nu zoek ik dus een manier om dit zonder de terminal te doen.

Sorry, kan je dat niet met automator doen?