Ik heb Kodi helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op mijn Mac (10.11.4), maar nu blijft de Mac firewall bij het openen van het programma maar vragen of ik de binnenkomende verbindingen wil accepteren, dat sta ik toe, maar hij onthoudt het niet dus hij blijft er om vragen telkens als ik Kodi open. Ik heb in de Firewall settings Kodi al eens handmatig toegevoegd maar dat helpt niets. Ik heb Kodi ook nog nooit eerder verwijderd en kan het zijn dat er nog Firewall settings achter gebleven zijn ergens die nu een conflict geven? Hoe los ik dit probleem op dat hij het niet steeds opnieuw vraagt?
Ik heb dit ook ooit gehad met MAMP op Yosemite en daar was helemaal niets aan te doen. Sinds ik op El Capitan zit (clean install) is het ineens weg.
Ik zit al een tijd op El Capitan en met mijn vorige installatie van dit programma nog nooit last gehad van een vragende Firewall. Nu ik het programma helemaal heb verwijderd, dus ook de map in applications, en weer opnieuw geïnstalleerd krijg ik die melding steeds.
Ik heb wel een mogelijkheid gevonden om de app in Terminal een ‘sign’ te geven maar hij geeft command not found als ik dat doe: --force --sign - /Applications/Kodi.app/
Ik heb dit ook wel gehad bij mijn SONOS app, maar sinds 10.11.3 lijkt het weer verdwenen te zijn.
Misschien heeft Apple de FW wat te gevoelig afgesteld, de laatste tijd.