firewall in Panther werkt niet

Het begon met Rendezvous.. Ik wilde dit aanzetten, maar kreeg het bericht dat mijn firewall de benodigde poort blokkeert. Ik naar de instellingen van de firewall waar vervolgend de mededeling staat dat er een andere firewall actief is en of ik die maar eerst uit wilde zetten. :?

Ik heb echter nooit een andere firewall geinstalleerd.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Ik heb net OS 10.2 vervangen door Panther via een installatie met behoud van bestanden en instellingen. (middelste optie)

Hans

Twee oplossingen:

1. Gooi /HD/Bibliotheek/Preferences/[b:2e48f24eb8]com.apple.sharing.firewall.plist[/b:2e48f24eb8] weg en herstart.

2. Start Terminal en typ [color=green:2e48f24eb8]sudo ipfw -f flush[/color:2e48f24eb8] om de firewall te resetten. Geef je beheerderswachtwoord wanneer gevraagd.

Open Systeemvoorkeuren/Delen (Shared)/tab Firewall > Start.

Bij mij gaf hij die mededeling toen ik andere gebruikers actief had. Na een herstart en mezelf als enige gebruiker ingelogd, ging het wel.

[quote:44fde4d67a="michelvdb"] 1. Gooi /HD/Bibliotheek/Preferences/[b:44fde4d67a]com.apple.sharing.firewall.plist[/b:44fde4d67a] weg en herstart. [/quote:44fde4d67a] Dit werkte, bedankt :lol: Hans