firewall in pc/mac vorm

ik zou graag een pc of mac willen gebruiken als firewall, dhcp server enz weet iemand een vrij goedkope oplossing?

grtz

Mac mini kan die taak makkelijk aan als er niet al teveel gebruikers op zitten. Zo hebben wij met een Mac mini 1,42 met Apache, PHP, MySQL, Mail, WebDAV.

en hebben jullie daar gewoon osx op staan of nog andere software?

grtz

Gewoon OSX. Nog 1 heel groot voordeel: het ding is superstil en klein.

Yep, is heel simpel. deze opstelling heb ik zelf ook. Alles is standaard aanwezig. in het regelpaneel kun je de firewall instellen en internet sharing. Daarmee kun je dus al het internet verkeer wat via de netwerk kaart die je koppelt aan je ADSL modem via de airport kaart distribueren.

Ik heb alleen geen WebDav omdat ik dat nog niet veilig genoeg vind en liever ftp gebruik.

Voor een beschrijving hoe je alle andere software zoals apache, php, mysql en een mailserver kan installeren kijk je op: http://switch.richard5.net/isp-in-a-box-using-a-mac-mini/

Koop een XServe met OS X Server software = goedkoop in vergelijking met servers van een ander merk :lol:

XServe met OSX Server is zo'n beetje de duurste server oplossing die je kan hebben en dat draait met bijvoorbeeld MySQL helemaal niet!

Ik denk ook niet dat het de bedoeling is om een professionele server aan te schaffen.

[quote:bd8ca8aa86="Richard5"]...Ik heb alleen geen WebDav omdat ik dat nog niet veilig genoeg vind en liever ftp gebruik...[/quote:bd8ca8aa86]

Je weet dat met FTP usernames en passwords in clear-tekst over de lijn gaan? Veilig? :cry:

[quote:f4a8dcacc6="chlorophyl"]XServe met OSX Server is zo'n beetje de duurste server oplossing die je kan hebben en dat draait met bijvoorbeeld MySQL helemaal niet!.[/quote:f4a8dcacc6]

Ik heb anders MySQL gewoon werkend op OS X Server dus ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar het werkt iig prima.

Klopt ook wel. Werkt ook goed. Maar OSX Server en MySQL is gewoon niet de meest ideale combinatie. En zeker niet goedkoop.

Lees hier en hier en hier verder…

[quote:7c73756ae3="crazy ivan"][quote:7c73756ae3="Richard5"]...Ik heb alleen geen WebDav omdat ik dat nog niet veilig genoeg vind en liever ftp gebruik...[/quote:7c73756ae3]

Je weet dat met FTP usernames en passwords in clear-tekst over de lijn gaan? Veilig? :cry:[/quote:7c73756ae3]

Yep, veilig genoeg als het over SSL gaat met S-FTP ! :innocent: