firewall tunnel ichat

weet iemand een manier om ondanks een firewall toch bv ichat te kunnen gebruiken/

en dan dus zonder poorten open te zetten (systeembeheer wordt daar weer eens niet blij van )

voor pc’s bestaat er zo iets als een soort van tunnel software waarmee je toch chat clients online kan krijgen binnen bv een bedrijfsomgeving.

zou top zijn als dat ook met een echt appeltje kan

mischien dat iemand een tip heeft

thnx

In de voorkeuren van iChat kun je onder de tab Accounts op Serveropties klikken. Daar kun je wat meer instellen waardoor iChat bijvoorbeeld ook via een proxy server kan gaan werken. Misschien kun je daar wat mee.

heb ik geprobeerd maar wil niet. punt is voornamelijk dat de (windows) systeem mensen niks van poorten willen open zetten. allemaal te gevaarlijk en we hebben geen verstand van apples dus ondersteunen we niks voor en dat soort onzin. virus blablablabla . zal wel een zwaar leven zijn windws systeem beheerder denk ik dan. ik zou er ook niet vrolijk van worden

maar goed … vandaar dat ik opzoek ben naar een andere manier om toch online te kunnen met ichat

we zoeken door

staat de SSH poort wel open? dan kan je namelijk vrij makkelijk een tunnel opzetten,.. en misschien kan je die dan van bijvoorbeeld thuis doorverwijzen naar de normale server.

alleen gebruikt ichat meerdere poorten en ik weet niet of er een range getunneld kan worden.