firewall van apple geblokkeerd

Telkens als ik via pref./share/firewall kom krijg ik de volgende boodschap :

"Er wordt andere firewallsofware op deze computer uitgevoerd.
Als u de instellingen van Apple firewall wilt wijzigen,
moet u de andere firewallsoftware uitschakelen. "

Vreemd genoeg heb ik geen andere firewallsoftware (heb gewoon handmatig enkele poorten opengezet)

Gevolg is dat ik de ingesloten firewall software niet meer aan of uit kan zetten, en alle opties in het grijs staan (en ja, het slot staat open-is dus niet vergrendelt) :evil:

Wat je zou kunnen proberen is dit:

Maak een backup van het volgende bestand en plaats dit op je desktop

[i:7024ca21e9]/Library/Preferences/com.apple.sharing.firewall.plist[/i:7024ca21e9]

Gooi nu het origineel weg en log uit. Log weer in en kijk eens onder systeemvoorkeuren of je probleem nog steeds bestaat.

Succes

Ik heb dezelfde problemen gehad. Het had bij mij te maken met VirtualPC die nog draaide, dus wellicht draait er bij jou deze of nog een andere applicatie die eea verstoord.

figini

@ Elian: mercikes, het werkt terug :lol: :D :)

(@figini heb gn virtual PC en zou niet weten welke andere app invloed zou hebben op de firewall; toch bedankt)

[quote:05999c4a31="larch"]@ Elian: mercikes, het werkt terug :lol: :D :)

(@figini heb gn virtual PC en zou niet weten welke andere app invloed zou hebben op de firewall; toch bedankt)[/quote:05999c4a31]

That’s what we’re here for :D.

Misschien ooit, in een grijs verleden, eens een app. als [b:05999c4a31]Brickhouse[/b:05999c4a31] of een demo van [b:05999c4a31]Netbarrier[/b:05999c4a31] geïnstalleerd en nooit [b:05999c4a31][i:05999c4a31]volledig[/i:05999c4a31][/b:05999c4a31] verwijderd?

Probeer een herstart en dan als eerste die firewall settings te veranderen. Als dat lukt komt het dus door een programma wat je later hebt opgestart. Gaat dat niet dan kun je ook nog proberen de items die bij opstarten van accounts in systeemvoorkeuren staan niet te laten opstarten.

suc6, figini.

@figini: zoals ik schreef, het werkt terug.:D

en dat van die app., het enigste waar ik aan kan denken is Little Snitch, dat ik in demo mode draai (werkt drie uur aaneensluitend en dan moet je heropstarten of een betalende versie nemen)