Firewire 400 Disk mount niet meer [opgelost]

Hallo allemaal,

Heb wat hulp nodig. Ben hier bij een vriend wiens wiens G3 (met 10.4.4) de geest heeft gegeven. Helaas was het begin van de problemen dat zijn externe Firewire HD van 250GB als eerste niet meer mounte. Grote problemen, want dat was - is - zijn bootdisk en daar staat bovendien alles op.

Nu de schijf op mijn iMac G5 aangesloten, zelfde probleem; geen Volume zichtbaar. Er mount niets… Het schijfhulpprogramma ziet de fysieke disk overigens wel, maar geen volume.

Alles kwijt dus? Of nog te redden…

Suggesties meer dan welkom, waarvoor dank

[b:003a310d2e][i:003a310d2e]Moderatie FreekMac: schreeuwerige hoofdletters vevangen[/i:003a310d2e][/b:003a310d2e]

Ga op zoek naar programma's zoals DiskWarrior en Data Resque. Daarmee kun je proberen om de schijf te lezen en de data er weer van af te halen. En denk de volgende keer eens na over het maken van backups...

Bedankt...

Diskwarrior al geprobeerd; ziet wel net als schijfhulpprogramma een ‘Unknown Volume’, maar kan er niets mee (Unknown Format), terwijl het toch echt HFS+ is (of was :()

Iemand nog ideeën?

En [url=http://www.prosofteng.com/products/data_rescue.php]Data Rescue[/url]?

gaan we even proberen, bedankt

MACPRO!

Bedankt, man!
Hij ziet alle files en staat nu 100GB over te pompen!

Ik zit hier met een zeer gelukkige vriend!

:smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Bedankt nogmaals!

[modmodus @ Crispijn] Ik kan me voorstellen dat een probleem even paniek kan betekenen. Toch is het [i:a0e5e27259]not done[/i:a0e5e27259] om in hoofdletters te gaan schrijven. Komt overeen met schreeuwen. En dat doen we niet in forumland, in ieder geval niet op MacOSX.nl. Vandaar dat ik je topictitel even heb aangepast. [/modmodus]

Fijn dat het probleem opgelost is :smiley:

@freekmac ok dat wist ik niet :o dan wordt er dus heel wat afgeschreeuwd :wink: excuses voor het ongemak

Pas de problem, have fun!