Firewire Apogee Duet werkend in OS X 10.11 El Capitan?

Ik hoor graag of er nog iemand probleemloos met de Firewire Duet werkt in OS X 10.11
Bij mij werkt de weergave goed, maar ik blijk geen input meer te hebben.
De vraag is of het apparaat kapot is, of dat het hiermee te maken heeft:

"Dear Apogee User,

In 2003, Apogee released Mini-Me & Mini-DAC, which were the first interfaces to utilize Apple’s FireWire Core Audio driver, included in Apple’s Mac OS X. Duet FireWire, Ensemble FireWire along with several audio interfaces from other manufacturers’ also take advantage of this driver, meaning that the audio driver needed for your Duet FireWire or Ensemble FireWire comes with your Mac and is supported by Apple. Relying on Apple’s Core Audio driver offers many benefits - low latency performance, outstanding OS integration and the resources of Apple’s superior engineering team. Apple began to phase out FireWire connectivity in 2012 on all Mac computers. With significant improvements to USB audio and the introduction of Thunderbolt, the performance and stability offered with FireWire audio interfaces has been surpassed. As a result, Apple has discontinued development and maintenance of their FireWire Core Audio driver for the new Mac OS X El Capitan. For this reason, we simply cannot ensure a stable/reliable experience for users of our FireWire audio interfaces who choose to upgrade to this new Mac OS release.

Due to the fact that Apple is no longer developing their FireWire Core Audio Driver, Apogee’s Duet FireWire and Ensemble FireWire will not be officially supported on OS X 10.11 El Capitan or any future Mac OS X release. While these products may work normally for some users, Apogee will not be able to provide technical support, troubleshooting or bug fixes for any software related issues you experience on OS X 10.11 El Capitan or higher. Please note, Apogee will continue to fully support our FireWire users who remain on Mac OS X 10.10 or below, just as we have done since the products were first introduce in 2006. In addition, we will continue to provide repair services for the hardware components as long as parts continue to be available.

We sincerely apologize for this inconvenience and thank you for your understanding."

Je zou hem kunnen testen op een Mac van iemand die (nog) met 10.10 werkt. Een andere mogelijkheid om de juistheid van je stelling te controleren lijkt mij er niet te zijn. Of zelf downgraden naar 10.10. Dan houd je de support van Apogee.

firewire is over en out vrees ik.
Mijn M-AUDIO firewire 410 werkte ook niet op El Capitan maar door oude drivers via csrutil in recovery mode te laden is het gelukt om alles aan de praat te krijgen.
Niet echt volgens het boekje maar ik gebruik hem ook niet meer tijdens live optredens.
Gebruik dit enkel om wat op te nemen en dit werkt vooralsnog goed.

http://www.apogeedigital.com/knowledgebase/duet-firewire/is-duet-compatible-with-mac-os-x-el-capitan-10-11/

De informatie van Apogee is dus een beetje tegenstrijdig.
Ik had niets in de gaten omdat ik hem permanent in gebruik heb voor de weergave van alle audio van mijn MacPro. Blijkbaar is DA het probleem niet.
Veel gemopper heb ik nog niet gevonden.

Bedankt voor de reacties.
Dat testen (Night) kan mogelijk ik in de winkel doen waar ik hem heb gekocht.

Helaas. kaduuk. (getest op oud systeem)

Ik was hier trouwens ook wel benieuwd naar of het nog werkte.
Dus net even getest met El Capitan en Duet firewire, en het werkt gewoon.
Zowel output als input.

Bedankt, Rickconga, ik ga er gewoon weer een kopen als ik een tweedehandsje kan vinden.

zijn niet zo duur meer

[quote=sally url=http://www.onemorething.nl/community/topic/firewire-apogee-duet-werkend-in-os-x-10-11-el-capitan/#post-2984192 time=1469557312]Bedankt, Rickconga, ik ga er gewoon weer een kopen als ik een tweedehandsje kan vinden.
[/quote]

Kijk dan naar een Focusrite Saffire Pro 14 bv, ook FireWire, die wel door Capitan word herkend.
Ik moest mijn M-Audio ook opruimen.

@Carp, de Duet wordt ook herkend. De AD kant is gewoon kapot (geen input) Getest in de winkel.

mijn RME FF800 werkte ook nog onder 10.11. Dus audio over firewire werkt.

Nog even een aanvulling. Ik dacht zeker te weten dat hij kapot was, omdat in de winkel waar ik hem indertijd kocht, ook werd geconstateerd dat hij het niet meer deed. Foutje.
Thuis probeerde ik het ding eens in GarageBand. Hij deed het gewoon.
Ik probeerde hem in Logic Pro X. Hij deed het gewoon.
Logic Pro 9 was het probleem.
Dus excuus.

De firewire Duet heeft geen problemen met de kapitein. PUNT.

(ondertussen heb ik er nu twee…zucht)